Forum

Gro-plasttunnel

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Gitte Jensen, 17. april 2012 kl. 17.54

Hej , er der nogen der ved hvor man kan købe plasttunneler ??? til beskyttelse af mine tidlig lagte nye kartofler - der forsigtigt er begyndt at titte op af jorden under en dug af bobleplast. Jeg er bekymret for, at plasten vil beskadige de nye spirer, da den er "flad" (dog lidt rigelig) og nattefrosten stadig viser sig nogle gange om ugen.
Meget gerne hurtigt svar - hvis du hat et!! Tak

forårshilsner
Gitte

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kenneth Sørensen, 17. april 2012 kl. 18.17

Lidl havde for cirka 14 dage siden en til 70,- kr bestående af et plaststykke med (ventilations)huller og et antal buer, sådan at den færdige længde er ca. 4 meter og bredden omkring en meter.

Jeg har før været ude for at varerne, navnlig have-artiklerne bliver liggende fremme, selv om tilbuddet er løbet ud, ellers kan du spørge om de har dem ude bag ved.

Ikke alle får Lidl's tilbudsavis, men her er den:

www.minreklame.dk/lidl

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kenneth Sørensen, 17. april 2012 kl. 18.23

Og plaststykket i sig selv er 2*5 meter. Der kan naturligvis lægges presenninger op ovenpå også eller gamle tæpper - og det var måske ivirkeligheden en idé for dig: At købe en grøn presenning i Jem&Fix og så blot holde den oppe med et eller andet, nogle grene stukket i jorden. Fordi sagen er at det er luften imellem som isolerer. Hvis blot een kan få luften til at stå stille, så er der ikke noget som isolerer bedre end luft.

Og frosten kommer jo udefra, medens der er varme i jorden,- jævnfør at een kan tø frossen jord op ved at lægge et læs grus på jorden.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Jensen, 17. april 2012 kl. 22.11

tak for svar - det vil jeg forsøge!!
Gitte

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 18. april 2012 kl. 8.21

Ellers er det meget nemt selv at konstruere en grotunnel vha. klar afdækningsplastik eller lign. og elektrikerrør(det tror jeg de hedder).

Nyt svar til emnet »Gro-plasttunnel«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Gro-plasttunnel

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider