Forum

Ramsløg

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jørgen Møller, 20. april 2012 kl. 10.54

Vil gerne lave et bed i min have med Ramsløg, har været på en planteskole, der kostede 1 ramsløg i en potte 19.95,

har læst at de evt kunne såes, hvor køber man løg og er der nogle der har erfaring i det

eller er der nogle der svømmer i ramsløg så sig endelig til

1 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Jensen, 20. april 2012 kl. 14.01

Du kan godt købe ramsløgfrø og så dem i august måned. Så får du ramsløgsplanter næste år. Jeg har set dem i havecentre og på online frøbutikker.

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 20. april 2012 kl. 20.25

Hej Jørgen Møller

Vi "svømmer i Ramsløg" i Risskov ( ved Sjette Frederiks kro) og i Hornslet (i Byparken mellem Tingvej og Hovdigevej langs bækken)
- så kommer du på de kanter kan du bare forsyne dig !

Med venlig hilsen fra
Lone

3 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thomas E. Gundersen, 20. april 2012 kl. 23.21

Husk nu at selve ramsløget er fredet, det er tilladt at grave sådanne op, men det er dog tilladt at plukke bladene til husbehov.

Mvh.
Thomas E. Gundersen

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thomas E. Gundersen, 21. april 2012 kl. 10.50

Der skulle selvfølgelig stå: det er ikke tilladt at grave sådanne op.

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Pedersen, 21. april 2012 kl. 18.26

Jeg så lige i bilkas tilbudsavis for næste uge (fra d.23. april) at de sælger ramsløg. Jeg kunne ikke finde prisen.
Men hvis du bor i nærheden af en Bilka er det hvertfald en mulighed :)

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M M, 22. april 2012 kl. 8.22

Hej

Jeg var inde på naturstyrelsens hjemmeside:

www.naturstyrelsen.dk/Naturbeskyttelse/National_naturbeskyttelse/Arter/FrededeDyrOgPlanter/Fredede_dyr_og_planter/Andreplanter/

Her kan jeg ikke se at ramsløg skulle være fredet.

Mvh Michael

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 22. april 2012 kl. 14.48

Michael, at noget ikke er fredet betyder jo ikke, at man så frit kan grave det op og tage det med hjem ! Mine tulipaner er heller ikke fredet, men derfor må du jo heller ikke grave dem op.
Måske du hellere skulle læse lidt om hvad man må når man færdes i skaven og i naturen generelt.
Og hvorfor dog gøre sig så store anstrengelser, eller gøre sig til tyv for at spare et par kroner ? Jeg købte ramsløg via nettet og har nu et fint lille bed med ramsløg, som er lige ved at være i blomst. Og det for 35 kr. Jeg har for øvrigt spist af dem i dag til frokost.

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M M, 22. april 2012 kl. 16.41

Ok Gert
jeg undrede mig bare over ordet "fredet", hvilket jo betyder at man heller ikke må plukke dem.
Det er rigtigt at man ikke må grave planter op i skovene, og på offentlige arealer.
Mvh Michael

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jørgen Møller, 23. april 2012 kl. 21.02

har lige bestilt ramsløg via denne side
Impecta Fröhandel
køb 4 poser betal for 3

glæder mig til at bredså det i august og høste friske ramsløg blade næste år

10 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 23. april 2012 kl. 23.49

Man skal huske på at hvis de vokser i en privatejet skov skal man have tilladelse af ejeren. Er der tale om en statsejet skov må man ikke altid plukke, hvilket de, skov og naturstyrelsen ofte gør opmærksom på ved hjælp af skilte . Så kan der være offentlige steder, hvor der ikke stor noget
og her må det være op til den enkelte og tage til husbehov.
Med hensyn til at grave løg og eller høste frø så er det meget nemt at så den i haven, der er ingen grund til at grave løg op. Selv i min græsplæne har den sået sig selv.

11 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgit H., 25. april 2012 kl. 20.25

camilla plum sælger ramsløg frø jeg har selv købt koster omkring 25 kr. hjemmesiden hedder fuglebjerggaard

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeanne Petersen, 26. april 2012 kl. 12.58

Prøv at bruge ramsløg til at lave den dejligste pesto, det smager bare godt

Nyt svar til emnet »Ramsløg«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Ramsløg

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider