Skrevet af: Jesper Mønsted, 25. april 2012 kl. 13.08
Hej ...
Jeg er interesseret i at købe nogle økologisk dyrkede stikkelsbær, solbær & hindbær buske omkring Århus. Jeg har lavet en søgning på Google, men der kommer ikke umiddelbart noget resultat.
Så jeg tænkte, at måske der var nogen her på Havenyt, der kender til et sted jeg kan købe disse planter omkring Århus?
Alternativt giver jeg gerne et godt tilskud til benzin, hvis der er en eller flere her, der har en bil & som er interesserede i et fællesbesøg til Blomstergaarden ved Viborg, hvor de har øko-buske og dertil bl.a. mellem 300-400 æbletræsorter.
Se mere på www.blomstergaardenvedviborg.dk/ omend alle deres sorter ikke er på hjemmesiden.
Venlige hilsner
Jesper
Skrevet af: Søren S Duun, 25. april 2012 kl. 19.30
Hej Jesper.
Hvad med at kontakte Camilla Plum. Hun sender pr. post. Jeg ved at de hun podet frugttræer og er øko certificeret. Men om de har bærbuske i deres sortiment ved jeg ikke.
Du kan evt købe stiklinger af hende og så dyrke dem selv.
Skrevet af: Birgit H., 25. april 2012 kl. 20.20
i min have bruges der ikke sprøjtemidler. jeg har mine hindbærbuske fra en have hvor der heller ik er blevet sprøjtet de 8 år hvor de har boet i huset. (det var en gartner jeg fik dem af) det er ikke et øko skilt men 8 år uden sprøjtemidler gør vel at planterne er uden kemikalier. jeg har røde og gule hindbær der beggekommer sommer og efterår dvs 2. sæsoner på hver. skulle du komme til nordjylland så er du velkomen til at få nogle af mine skud ganske gratis.
Skrevet af: Jesper Mønsted, 25. april 2012 kl. 20.52
Hej Birgit & Søren
Tak for jeres svar & forslag :-) Og tak til dig Birgit for muligheden for at komme forbi dig & få nogle skud af dine hindbærbuske!
De har dog også planterne ved blomstergården i Viborg, men det koster 150 kr at sende dem, hvilket jeg dels synes er lidt meget i forsendelse (men nok dét, det koster). Allerhelst vil jeg også gerne besøge Blomstergården, hvis der ellers er nogle andre her i Århus - eller op mod Viborg - der kan være interesserede i dét og har bil (hvilket jeg ikke har).
Det inspirerer mig med muligheden for at se forskellige buske & måske kunne vælge dét, der lige passer til mig - gerne ved at være der.
Så igen tak for tip & tilbud - jeg håber dog enten at finde en planteskole/andet lidt tættere på Århus eller evt. andre, der kan være interesserede i at køre derop med et tilskud til benzinen ...
Mange hilsner ;-)
Jesper
Skrevet af: Søren S Duun, 25. april 2012 kl. 22.14
Den økologiske have i Odder, hvor meget er der tilbage af den og hvem passer den?. Måske var der her en mulighed .
Jeg mener ikke at blomstergården i Viborg er økologisk drevet.men de har mange spændende ting ifølge deres hjemmeside .
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Køb af økologiske bærbuske omkr. Århus?