Forum

Så salat

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anne Kirkegaard, 26. april 2012 kl. 19.24

Jeg havde planer om at så noget salat, og det er vel egentlig på tide nu... Men hvor tæt skal det sås? Det bliver i potter, men der skal vel ikke bare ét frø i hver så? Har købt mine frø i Frankrig og forstår overhovedet ikke fransk, så skriften bagpå giver mig ikke så meget. Hvis det hjælper nogen, så hedder de Laitue Brune D'hiver, Merveille des 4 Saisons, Laitue Kinemontepas og Laitue Gotte Jaune D'or
Men er sikker på at nogen af Jer kan hjælpe ;O)

Anne

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 26. april 2012 kl. 20.03

Jeg går ude fra at det er hovedsalat du har købt og så skal der et frø i hver potte. Et frø giver et hoved. Men du kan brede frøene ud og så prikle de småplanter, der kommer ud af det senere. Derfor behøver du ikke at så dem alle på en gang da du som regel får rigeligt med småplanter. Er det derimod pluksalat du har , skal du sprede frøene med et par cm afstand .

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 26. april 2012 kl. 21.15

Hej Anne det er nok lidt lettere hvis du sår dine salatfrø i en lille kasse, eller en firkantet potte, da du så kan så med en afstand på 2-3 cm, men du skal tænke på at salatfrø spirer dårligt ved høj varme, samtidig kan du så på blivestedet. Hilsen Henry G.

Nyt svar til emnet »Så salat«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Så salat

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider