Forum

Porre

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hans Henrik Andersen, 3. maj 2012 kl. 11.46

hej

er det klogt at plante porrestiklinger ud nu, selvom de har lovet 2 graders varme her i weekenden og få dage ind i næste uge.

mvh hans

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 3. maj 2012 kl. 13.29

Hvis de får for meget temperatur skift kan de finde på at sætte blomst senere . Jeg ville nok vente med st sætte dem ud 14 dage endnu .

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 3. maj 2012 kl. 21.34

Hej Hans Henrik lav en dyb rille ca 10 cm. plant dine porrer dybt i bunden af den, lad rillen stå åben, (den fyldes lidt efter lidt,) efterhånden som du luger rækken, senere kan du hyppe porerne, det giver en lang hvid porre. Derfor plant meget snart, porrer kan ikke fryse. Kulde og varme har ingen indflydelse på blomstringen, det er kun langvarig tørke der fremskynder frøsætning (til overlevelse). Hilsen Henry G.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 3. maj 2012 kl. 22.07

Frost kan få dem til at gå i stok allerede første år:

www.havenyt.dk/artikler/dyrkningsmetoder/plantning/344.html

Så mine bliver ikke plantet ud før om et par uger. Jeg har priklet dem i potter med 4 i hver, så de har plads til at vokse lidt inden da :)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 3. maj 2012 kl. 22.07

Det er noget vrøvl Henry...porre blomstrer netop på grund af temperaturskift . Løg kan også gør det. Jeg kender en som har skrevet om det .

Nyt svar til emnet »Porre«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Porre

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider