Skrevet af: Dorte Elsass, 3. maj 2012 kl. 11.47
Hej jeg skal til at plante jordbær men er nu lidt i tvivel om jeg skal lægge fiberdug på og plante jordbærplanterne i huller eller om jeg bare skal plante dem.
Jeg vil gerne gøre det så det bliver så nemt så muligt at holde i fremtiden, men hvis nu jeg lægger fiberdug på hvad skal jeg så ha ovenpå ??? barkdække, flies, grus ???? hvad kan bedst svare sig det skal jo helst blive super godt.
/Dorte
Skrevet af: Søren S Duun, 3. maj 2012 kl. 13.55
Hej Dorthe.
Der er smag og behag. Jeg foretrækker at lægge halm ud og så plante i mellem halmen. Men det forudsætter at man kan skaffe sig noget halm. Jeg syntes at det er bøvlet at benytte fiberdug, mens andre har stor glæde af det. Hvis du kan få det til at ligge rigtig kan du spare en masse vedligeholdelse men hvis det ligger og krøller rundt for dig har du kun bøvl.
Med hensyn til om du skal bruge grus eller barkflis så skal du tage det du har indenfor rækkevidde. Det er dumt at bruge for mange penge . Det bliver dine jordbær ikke bedre af.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Fiberdug eller ej?