Skrevet af: Dorte Elsass, 11. maj 2012 kl. 11.29
Jeg er i gang med at lave køkkenhave og har nu fået gjort jorden klar altså kartoflerne er kommet i jorden og nogle rækker løg men nu er jeg gået lidt i stå jeg vil jo gerne ha gang i det hele men hvad kan jeg så nu og hvad er for tidligt, jeg synes det er svært for når man kigger på frø poserne så står der at det meste skal i jorden nu, men kigger man på vejret er jeg i tvivl om det går at så.
Dorte
Skrevet af: Søren S Duun, 11. maj 2012 kl. 15.12
De fleste grøntsager kan godt sås efter den vejledning som er anført bag på posen, det er min erfaring. Dem der volder mig mest problemer er bønner. Jeg starter som med at så når jorden er omkring 10 grader så er jeg sikker på at det vil spire ordenligt. Men bønnerne skal helst have en temperatur på 14 grader. Nogle grønsager forspire jeg og har derfor ingen problemer når de skal i jorden .
Skrevet af: Lilium J., 12. maj 2012 kl. 16.12
Lige et bønnesåningstip.
Man skal så når jorden er knastør og ved ca.20- 25 C.
De spirer mærkelig nok herefter i løbet af få dage-uden vand.
Sår man dem i fugtig jord ved lavere temperaturer er chancen for huller i rækkerne meget større.
Såtid slutningen af maj -juni.
Det samme gælder soyabønner.
Skrevet af: Søren S Duun, 12. maj 2012 kl. 16.23
Jeg så kun stangbønner og jorden er som regel også i nærheden af de 20 end de 15 grader .
Det er et stykke tid siden at vi har hørt fra dig......
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Udplantning/såning