Forum

Hvad er det der spiser mine bønner?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Stig Hansen, 18. maj 2012 kl. 17.59

Nyanlagt køkkenhave (græs skrællet af i marts og jorden arbejdet igennem med græsaffald) og et væld af pral-, busk- og stangbønnet mm sat til forspiring. Forventningerne VAR skyhøje. Men bønner, tomater mm er sat i jorden for ca 1 uge siden og nu bliver planterne ædt fra stænglerne og op af små nærmest spyfluelarve lignende bæster. Jeg har som udgangspunkt intet imod at dele, men de æder jo det hele...øv.
Billeder følger...

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 18. maj 2012 kl. 22.54

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Stig Hansen, 20. maj 2012 kl. 21.50

Godt bud Anja, men det er bare ikke dem-vil mene de mere minder om gulerodsfluens afkom. Nu er skaderne også gjort op og de små kræ har taget for sig af både stang-, busk- og pralbønner samt enkelte løg, samtlige marværte- og aspargesærteskud...og muligvis en radise. Frilandstomaterne er ikke berørt (heldigvis).
Afsøgte nettet og har ny strøet aske fra pillefyret (ren træaske) ud i det meste af køkkenhaven og overvejer meget kraftigt at strø petroleumssand i moderat omfang (angiveligt lugt forvirring af bæsterne).
Billeder er taget, men er ikke i stand til at vedhæfte dem fra min nuværende placering.

Nyt svar til emnet »Hvad er det der spiser mine bønner?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvad er det der spiser mine bønner?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider