Skrevet af: Birgit H., 20. maj 2012 kl. 22.28
sidder og ser camilla plum i tv og de prøver at plante krydderurter indendørs vinteren over så de hurtigere er fremme næste forår. hun har gravet alle sine artiskokker op og sat ind og graver dem så op til foråret og sætter ud.
Er det nødvendigt? i mine bøger står man bare skal gi dem lidt vinterdække. Men er det bedre at grave dem op oog sætte i drivhuset mon? jeg bruger kapilærkasser og kan jo fylde jord i dem og sætte dem deri men det virker bare lidt mystisk når der i min gamle gamle bog stårnoget andet
Skrevet af: Lone Brems, 21. maj 2012 kl. 8.31
Hej Birgit H
Nogle sorter af artiskok tåler ikke vores klima ret godt og skal beskyttes mod fugt og frost i hvileperioden.
Der er fremavlet sorter, som klarer sig fint i dele af Sverige og i hele Danmark - for eksempel "Skånsk Herregård" - den trives bedst med lidt vinterdække i form af tørt løv holdt på plads af grangrene.
Du kan sikkert finde frem til forhandler af frø til den ved at google dig frem.....
Med venlig hilsen fra
Lone
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Artiskokker?