Skrevet af: Julie B., 23. maj 2012 kl. 8.31
Nogen der kender et sted på nette hvor man kan købe estragon ikke fransk..
Har ledt overalt syntes jeg uden at kunne finde det...
Skrevet af: Mette Petersen, 23. maj 2012 kl. 19.02
Mener du russisk? Jeg har en mindre skov af den, men ved jo ikke lige hvor du bor så du ku' hente et par opgravede stiklinger...
Skrevet af: Jakob Jensen, 24. maj 2012 kl. 13.57
Russisk estragon kan du købe ved plantefrø.dk
Men der findes jo også tysk og mexikansk estragon
Sidstnævnte kan købes ved frøtorvet
Skrevet af: Niels W, 26. maj 2012 kl. 0.11
Øhh - Kan købes på mange "frø" internet sider..
MEN ifølge havenyt kan fransk estragon ikke frøformeres ?
www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/krydderurter/to_og_fleraarige/790.html
Jeg har lige købt en pose frø ? - Er der noget jeg har misforstået ?
Niels
Skrevet af: Jakob Jensen, 26. maj 2012 kl. 7.09
Det er fordi den meget sjældent danner blomst. Så jeg tror de mener at man ikke selv skal regne med at kunne samle frø og derfor skal man stiklingeformere dem.
www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/krydderurter/to_og_fleraarige/627.html
Skrevet af: Niels W, 27. maj 2012 kl. 0.34
Super Jacob - Du styrer for vildt :-)
Skrevet af: Julie B., 27. maj 2012 kl. 7.13
Unskyld for den lange vente tid vi har ikke haft internet da et kabel var gravet over..
Jeg mener fransk estragon.. og jeg bor på bornholm....
Skrevet af: Mark Hansen, 28. maj 2012 kl. 10.00
Du kan sikkert købe en hel potte estragon i f.eks. Irma og så evt. dele den til flere små hvis den består af mange planter. Det gjorde jeg sidste år og det fungerede fint.
Den estragon jeg havde købt på planteskolen viste sig nemlig ikke at være fransk estragon, på trods af der stod fransk estragon på planteskiltet og den smagte forfærdeligt. (Lektie lært: nip lige et blad af og duft/smag på det inden planten hives med hjem)
Skrevet af: Julie B., 29. maj 2012 kl. 7.51
har desværre ikke en irma herover det er ret begrænset hvad der er af butikker...
Jeg købte stiklinger hvor på planteskolen havde skrevet fransk estragon det viser sig nu at være rosmarin.. Stor forskel på de 2 krydderurter..
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 29. maj 2012 kl. 9.06
Hej Julie
Du kan nu være heldig at finde estragon i potter, i andre supermarkeder end Irma.
Når det er sagt, så ville mit valg være at forsøge i et plantecenter eller en planteskole igen. Denne gang sikrer du dig så bare at planten er den rigtige ved at snuse dig frem efter den karakteristisk anis/lakridsduft.
Jeg købte en estragon i et plantecenter sidste år, den havde 2 stængler. Jeg plantede den ud, op ad en sydvestvendt mur i sensommeren og gav den rigeligt med bøgeblade på som dyne, da frosten begyndte at true.
I år har jeg en flot estragon med mindst 5 stilke og flere på vej. Dvs. den er mere end villig til at danne rodskud. Vil formode, at jeg med årene kan dele den til flere planter, hvis jeg vel at mærke passer rigtig godt på den om vinteren.
Den samme erfaring har jeg gjort hvor jeg boede før. Samt den erfaring, at uden tilstrækkeligt vinterdække dør planten.
Skrevet af: Jette Nielsen, 1. august 2013 kl. 17.01
Jeg vil bare gerne være med... har en ny/gammel have - men temmelig gold (læs: intet af særlig værdi i den)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Estragon