Skrevet af: Else Marie Frisk, 17. juni 2012 kl. 12.19
Jeg fik lyst til at fortælle, at der er en rigtig god ide med højbede. Vi har endnu ikke haft snegle i bedene.Det havde vi heller ikke sidste år.Desuden er det nemmere at plukke, grave op, og gøre rent, når det er hævet.
Venlig hilsen Else.
Skrevet af: Else Marie Frisk, 17. juni 2012 kl. 12.21
Alletiders måde, at have køkkenhave på!!
Skrevet af: Else Marie Frisk, 17. juni 2012 kl. 12.23
Det gror godt.
Skrevet af: Else Marie Frisk, 17. juni 2012 kl. 12.25
Set fra siden.
Skrevet af: Lis P., 17. juni 2012 kl. 13.50
Jeg kan kun give dig ret det er en god måde at have grønsager på. Dine bede ser iøvrigt rigtig godt ud, den måde de er bygget op på.
Skrevet af: Henriette H., 17. juni 2012 kl. 16.01
Ja, det ser godt ud :-)
Er det kartofler du har i de to miderste bede?
- kan man have kartofler det samme sted år efter år? - eller har I noget forskelligt fra år til år?
Mvh.
Henriette
Skrevet af: Lisbeth Antonsen, 17. juni 2012 kl. 21.07
Det ser flot ud, men hvordan graver man kartofler op i højbede? Jeg har pallerammer til det meste af min køkkenhave, men holder et stykke frit til kartofler (Ditta) som kan gennemgraves efter høst. Alligevel må jeg konstatere året efter, at der altid er 4-5 små kartofler, der har overvintret.
Håber på at få lidt fif, da jeg satser på etablerede højbede som på billederne om et par år. Hvor stort er jeres areal og længde/bredde på højbedene? Det har givet inspiration til nogen lignende.
Mvh Lisbeth
Skrevet af: Randi Lauridsen, 17. juni 2012 kl. 21.52
Det med sneglene tror jeg har lige så meget at gøre med gruset på stierne som med højbedene. Jeg har nemlig også højbede, men masser af snegle i dem, selvom det ikke er helt så mange som i dem i jordniveau.
Meget fin køkkenhave du har bygget op, med hegn omkring, ser både pænt og praktisk ud.
Skrevet af: Dennis Madsen, 18. juni 2012 kl. 6.16
Hej Else!
Vil bare lige komme med en lille kommentar. Det ser rigtig, rigtig fint ud. Lidt meget misunderlig :-)
Skrevet af: Else Marie Frisk, 18. juni 2012 kl. 8.28
Hej alle sammen.
Det er det samme med kartofler i højbede, som ved jorden. Det har vi gode resultater med. Det er kartofler i de små bede.Nej der er ikke samme afgrøder , samme sted hver år. Sidste år havde vi kartofler hele vejen rundt. Det er bedst at skifte. Hvad snegle angår, skal jeg ikke kunne sige, om det er gruset de ikke kan lide, men det kan godt være.Trådhegnet skal bruges til ærter , bønner, pyntegræskar,klematis og brombær skal kravle op af. Det er super, hvis det kan give inspiration til andre.Tak for jeres tilkendegivelser.
Venlig hilsen Else.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Højbede.