Skrevet af: Kirsten Beeck, 21. juni 2012 kl. 10.28
Er der nogen der har, eller ved hvor jeg kan få fat i dybdal Jordbærplanter?
Jeg bor i Odense.
Måske kunne man sende dem?
Nyd denne årets længste dag.
Sommerhilsen kirsten.
Skrevet af: Anja Egeriis, 21. juni 2012 kl. 15.10
Hej Kirsten
Prøv at søge oppe i søgefeltet. Der er jævnligt nogen, der eftersøger dem, så måske er der nogle svar, som du kan bruge :)
Har du prøvet en Google-søgning?
Mvh
Anja
Skrevet af: Mogens; E., 21. juni 2012 kl. 22.48
Kvickly havde i sidste uge både Dybdal og Senga sengana og andre af de gamle sorter. Måske er der nogle tilbage.
Skrevet af: Kirsten Beeck, 22. juni 2012 kl. 9.30
Hej Mogens,tak for tippet,tror at det må være lokalt?
Nu er jeg fra Odense,har ikke set dem have jordbærplanter.
VH Kirsten.
Skrevet af: Kirsten Beeck, 22. juni 2012 kl. 9.33
Hej Anja.
Har googlet en del.
Vil prøve i søgefeltet,men synes det er gamle indlæg.
V.H. Kirsten.
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 22. juni 2012 kl. 10.02
Prøv at se her:
www.lindflora.com/produkter-baerbuske.asp firmaet ligger i Odense SV
De har godt nok ikke Dybdals, men andre gamle sorter, måske de kan fortælle dig hvor dybdal kan skaffes?
Skrevet af: Kirsten Beeck, 22. juni 2012 kl. 17.33
Hej Vibeke tak for tippet,vil se lidt nærmere på det,kender det slet ikke.
V.H. Kirsten
Skrevet af: Søren S Duun, 22. juni 2012 kl. 21.39
Du har også den mulighed at købe dem eller andre sorter i gennem Pometet i Tårstrup.(eller det har man kunne). Her er du sikker på at få virusfrie planter .
Skrevet af: Kirsten Beeck, 22. juni 2012 kl. 23.00
Hej Søren.
Det vil jeg lige undersøge, tak skal du have.
V.H. Kirsten
Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 23. juni 2012 kl. 6.37
Prøv at slå koldt vand i blodet. Hovedsæson for plantning af jordbær er august og på det tidspunkt er der mange plantskoler, der har den i sortimentet. Så vidt jeg erindrer er Dybdahl med i sortimentet fra en af de største leverandører til de danske planteskoler.
Camilla Plum har Dybdahl som selvpluk nu, så mon ikke også hun sælger stiklinger senere.
Skrevet af: Jan E, 23. juni 2012 kl. 20.09
Hvad er det der er med den Dybdahl (særlige egenskaber?).
Fortæl fortæl ...
Skrevet af: Kirsten Beeck, 24. juni 2012 kl. 8.19
Hej jan.
Nu kender jeg den ikke selv.
Men jeg har en kolonihave,der er der en nabo der snakker om den der dybdal,jeg har selv googlet det en del,og derfor kom jeg herpå siden,hvilket jeg er glad for.
Men jeg kunne rigtigt godt tænke mig og prøve og have denne dybdal i min have,har da også de nye sorter.
Og så ville jeg da meget gerne overraske min nabo med nogle planter,da han mener de ikke er til og få fat på mere.
Men som jeg forstår er det en gammel sort før senga sengana kom.
V. H. Kirsten.
Skrevet af: Anja Egeriis, 24. juni 2012 kl. 9.33
Hej Kirsten -
Det er helt rigtigt, hvad Villy skriver - i plantesæsonen fås den rigtig mange steder, så der bør det ikke være et problem at få fat i dem :)
Mvh
Anja
Skrevet af: Mogens; E., 24. juni 2012 kl. 10.26
Dybdal jordbæret kom på markede i Århus i 1909 og var det foretrukne jordbær i et halvt århundred. Bæret har en lysere farve end mange andre jordbær og derfor troede mange at det ikke var helt modent. Det har en meget fin aromatisk og sød smag men er ikke så langtidsholdbar som nyere sorter. Mange ældre mennesker genkender smagen af Dybdal fra deres barndoms dage hvor det var Senga Sengana og Dybdal der var de mest dyrkede i private haver.
Skrevet af: Tove S., 26. august 2012 kl. 15.35
Jeg besøgte i går Camilla Plum's hjem Fuglebjerggård og til mit held, var de begyndt at plante stiklinger af Dybdahl, så jeg købte lige nogle, som ryger i jorden her i september.
Skrevet af: Taina Gram Poulsen, 9. september 2013 kl. 7.27
Slettet af administrator 9. september 2013 kl. 12.07.
Skrevet af: Anja Egeriis, 9. september 2013 kl. 8.42
Skrevet af: Taina Gram Poulsen, 9. september 2013 kl. 10.06
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Dybdal Jordbærplanter