Skrevet af: Mette Lund, 8. juli 2012 kl. 20.10
For 3 år siden købte jeg 2 slags jordbærplanter. Jeg har gelmt navnet på sorterne, det var måske corona og polka? Ihvertfald bærer den ene slags planter lyse, meget søde jordbær- sødere end den anden sort. De er vist også lidt senere end de mørkerøde jordbær.
Jeg har desuden bemærket, at de lyserøde jordbær jeg køber gerne er sødere end de mørkerøde.
Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad sorten med lyserøde jordbær hedder?
Jeg skal til at plante nye jordbær og vil gerne have de sødeste jordbær.
Skrevet af: Henry G., 8. juli 2012 kl. 21.14
Hej Mette jeg ved ikke hvilken af de to sorter der er sødest, men tag stiklinger af dine egne planter,så ved du hvad du får, og du sparer let et par kr. Henry G.
Skrevet af: Søren S Duun, 8. juli 2012 kl. 22.19
Hej Mette.
Prøv at gå i på Pometet hjemmeside, der ligge en nøgle over de jordbærsorter som dyrkes i Danmark. Der er både billede af bærrene, samt en beskrivelse af sorten.
God fornøjelse.
Skrevet af: Søren S Duun, 10. juli 2012 kl. 16.47
Ved du hvor mange kilo jordbær man i gennemsnittet høster pr. m2.?
Jeg tror jeg har høstet, hvad der svare til ca 1 kilo.
Hvad høster du/i?.
Skrevet af: Henry G., 10. juli 2012 kl. 17.16
Når jeg ved hvor mange planter du har på 1 m2, afstand mellem de enkelte og alder kan jeg måske sige det, men det synes at være meget lidt. Hilsen Henry G.
Skrevet af: Søren S Duun, 10. juli 2012 kl. 17.53
Det har jeg ikke tal på men du har ret i vi skal have det med. Jeg har heller ikke afmål det nøjagtig, så det kan godt være vi er omkring de 2- 3 kg. Nu har jeg hentet endnu en stor skål og jeg har fået mange i år.
Hvordan har jeres høst været.?.
Skrevet af: Henry G., 10. juli 2012 kl. 21.27
Hej Søren jordbærplukningen er overstået for denne gang, vi har en sort, der begynder meget tidligt, vi har 60 planter med en rækkeafstand på 60 cm, og 25-30 cm mellem planterne, hvor 30 pl. er pl. 2010 og 30 pl. 2011 og høsten var 24,5 kg. Hilsen Henry G.
Skrevet af: Søren S Duun, 10. juli 2012 kl. 22.17
Ups, jeg må vist ned og tælle planter, men 24 kg er jeg ikke op på. Måske det halve ,men det er rigeligt til os . Sorten som jeg dyrker er korona. Jeg har gået og tænkt over hvor mange kilo eller tons er det nærmere at en prof høster på en hektar , og så hvor mange kilo vi dødelige høster .
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvilken jordbærsort