Forum

Sen såning

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jesper N., 10. juli 2012 kl. 10.26

Jeg har næsten ikke fået sået noget i min lille køkkenhave i år fordi jeg skulle på ferie og den smule salat jeg fik sået tog sneglene rub og stub. Er der nogen der kunne byde ind med gode ideer til hvad der er godt at så så sent? Jeg regner med at så en god bunke pak choi i spande men ved ikke helt hvad jeg skal finde på i mit lille bed?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper N., 10. juli 2012 kl. 10.27

Eventuelle bud på ting der er gode at så i efteråret til høst året efter modtages også gerne:)

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 10. juli 2012 kl. 12.32

Spinat, radiser , dild , pluksalat er noget af det som kan sås nu . Det må bare ikke være grøntsager som skal danne træmasse , da det skal have måneder til at gro. Ellers er der ikke andet for at så grøngødning på de bare jorder .

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 10. juli 2012 kl. 17.18

Der er masser af ting, som du kan så endnu - ærter, stangbønner, gulerødder, rødbeder og meget andet. Men det skal så også være nu, og selvfølgelig vil rødbeder og gulerødder ikke blive enormt store, men det kan sagtens lade sig gøre :)

Og alle de orientalske grønsager er fine at så nu - du er selv inde på Pak Choi, men f.eks. Mizuna og hvad de nu hedder...

Prøv at søge lidt mere her på siden - der har været skrevet om det tidligere - jeg kan bare ikke lige komme på mere på stående fod!

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 11. juli 2012 kl. 6.42

Prøv også at læse ugens nyhedsbrev fra havenyt: www.havenyt.dk/2012/uge28/

Nyt svar til emnet »Sen såning«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Sen såning

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider