Skrevet af: Henriette Høier, 2. august 2012 kl. 17.04
Hvad jeg jeg plante i køkkenhaven lige nu , har lige fået en og vil gerne i gang med at bruge den .
Mvh Henriette
Skrevet af: Kenneth Sørensen, 3. august 2012 kl. 5.54
En række persille yderst, sådan at den er til at komme til. Hvis den stod inde i midten - det ville vær upraktisk, for det er noget af det eneste som vil være tilbage næste forår - hvor du nok først kan plukke af den.
Dernæst vil jeg nævne mode-grøntsagen rucola, som sikkert er noget for dig. Der er mange anvendelsesmuligheder for den og den sås her i august. Den kan bruges til salat og til mange andre ting. Dvs. du får altså en 2-3 ting i een grøntsag - og den siges at være meget sund og smage fortræffelig. Du kan læse Camilla Plums artikel om den her:
www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/groensager/salat_og_bladgroentsager/298.html
---
[Majroer vil jeg ikke anbefale til en som lige har fået køkkenhave- der er for meget bøvl med overdækning for t forhindre kålsommerfugle i at lægge æg
Skrevet af: Anja Egeriis, 3. august 2012 kl. 6.51
Du kan så salat, spinat, dild og alle de asiatiske bladgrønsager.
Eller du kan så grøngødning (prøv at søge på det i søgefeltet oppe til højre), som vil forbedre din jord, til du rigtigt skal i gang til næste forår.
Og ja - rucola kan sås lige fra tidligt forår til her i august - lækker salatgrønsag med en markant smag. Fantastisk i salat med vandmelon, feta og finthakket chili :)
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 3. august 2012 kl. 10.28
Kan hun ikke også nå at så gulerødder? vi er trods alt i lige i starten af august?
Elsebeth
Skrevet af: Kenneth Sørensen, 3. august 2012 kl. 10.42
Karna Maj har skrevet om det i forrige uge, at det kan (eller kunne dag) lige nåes, men det SKAL VÆRE sommergulerødder - de samme som vi såede i det tidlige forår. De vil udvikles meget hurtigt nu. og det giver små lækre grøntsager i efteråret. Men om det er for sent nu ved jeg ikke - men der sker jo ikke noget ved at prøve. Man KUNNE jo også dække dem med fiberdug, når det begynder at blive koldere igen, for på den måde at udligne forskellen mellem nat- og dagtemperaturen (som er grunden til at vi bruger det i foråret. Og fiberdugen vil også holde evt. skadelige insekter ude. Men man skal passe på at det ikke bliver for varmt derinde.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > August