Forum

Hjemmelavet økologisk gødning

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Theresa Sporleder-Bitsch, 11. august 2012 kl. 22.53

Jeg har økohavde, det vil sige jeg gøder med økogødning, bruger ingen gift eller lign. Men jeg syntes nu ikke det økologiske gødning virker særlig godt…
Jeg er oveni kaninavler, og tænkte om jeg kan bruge kaninafføringen til at lave økogødning. Er der nogen der ved hvordan jeg kan lave økologisk gødning hvis I ved kaninafføringen ikke duer?

Hilsen Theresa :)

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 12. august 2012 kl. 11.07

Kaningødning er rigtig godt til haven. Kaningødning indeholder ca 2 - 2,5 % kvælstof , hvilket svare til hønsemøg .
Hvis der kommer for meget halm med trække det ned kvaliteten. Så er det bedst at kompostere det først .

Hvis du vil lave gødningen selv skal du sørge for at kaninerne også kløver lucerne og andet som kan dyrkes hjemme og som er proteinholdig.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Theresa Sporleder-Bitsch, 12. august 2012 kl. 11.12

Tak for svar, kan jeg så tage savsmuldet med kaninafføring på(uden Halm) og grave i jorden eller skal det ligge ovenpå?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 12. august 2012 kl. 11.29

Hvis du tager savmuldet med mister gødningen noget af sin værdi , da savmuldet spiser kvælstoffet. Derfor skal alt savmuld og halm komposteres først inden det anvendes .

Nyt svar til emnet »Hjemmelavet økologisk gødning«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hjemmelavet økologisk gødning

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider