Forum

Etisk Rød hvidløg

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Finn Boje Zakariasen, 22. august 2012 kl. 17.28

Er nogen som har overskud af Etisk Rød hvidløg, er jeg meget interesseret, idet jeg skal sætte dem her i oktober.

1 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 22. august 2012 kl. 18.51

Jeg har stadig lidt yngelløg tilbage .

2 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nikúlas Olsen, 23. august 2012 kl. 16.04

Hej Søren.

Jeg kunne også godt tænke mig nogle rød estisk.
I så fald. Skal du så ha´ penge for dem?

3 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 23. august 2012 kl. 17.41

Nej da, problemet er at jeg kun har få tilbage, så hvis du kan nøjes med tre - fire topløg så har jeg lidt til dig og Finn. Jeg har ikke hørt fra Finn endnu men regner med at han også gerne vil have nogle .

Du skal regne med at der går ca. Kr. 13,- i porto .

4 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 23. august 2012 kl. 17.55

Jeg har en del endnu, så I kan evt. skrive en besked til mig ved at klikke på mit navn i toppen - så får I en adresse, som I kan sende en frankeret svarkuvert til.

Den skal bare frankeres med 8 kr. - de vejer jo ikke ret meget :)

Mvh
Anja

5 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 23. august 2012 kl. 18.28

Den portion jeg sidst har sendt vejede over 100 gram, hvilket koster kr. 13,- så jeg tjente ikke på det . For kr. 8,- kan du kun sende max. 50 gram inkl. kuverten og da jeg ikke er fedtet med dem , koster det nu engang det, det koster . Men jeg vil da gerne sende mindre.

6 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 23. august 2012 kl. 19.48

30 topløg kan fint sendes i en lille boblekuvert for 8 kr. - jeg har lige sendt en portion afsted i dag...

Så I siger bare til :)

7 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 23. august 2012 kl. 19.57

Ok så har jeg til flere portioner og så kan jeg også nøjes med kr. 8,- i porto. Jeg kom lige i tænke om at jeg havde nogle fed med i min sidste sending og de vejer godt til.

8 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn Boje Zakariasen, 24. august 2012 kl. 8.37

Ja. jeg vil meget gerne modtage dit overskud af Etisk Rød hvidløg

Finn

9 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rebecca Toubøl, 25. august 2012 kl. 15.26

Anja Egeriis, har du stadig flere topløg og stadig lyst til at dele ud af dem? :-)
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at prøve at dyrke dem. Som jeg forstår, skal de sættes i oktober og næste år har jeg så sætteløg? Ved du hvilken gødning der er godt at bruge for løg kræver vist en del, for at blive til noget?

10 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 25. august 2012 kl. 17.36

Hej Rebecca

der er lidt tilbage - bare skriv til mig (klik på det grønne navn), så du kan få min adresse og sende en frankeret svarkuvert til mig :)

Mht. dyrkning, så har jeg ikke gjort noget specielt... De blev plantet i 3-4 cm dybde med ca. 15 cm imellem løgene og 25 cm mellem rækkerne, og så har de fået et lille drys gødning, baseret på hønsemøg, en gang i april.

Som jeg har skrevet i en anden tråd, fik jeg både sætteløg og fedopdelte hvidløg ud af det - formentlig pga. den store afstand mellem dem. Jeg tror, at man ellers bare har dem med 5 cm imellem for at lave sætteløg, men det har jeg ikke prøvet endnu.

11 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 25. august 2012 kl. 22.21

Hvidløg skal have ca 15 gram kvælstof pr. M2.
Hvilket svare til 300 gram tørrede kylling gødning eller 800 gram hønsegødning (dybstrøelse) .

Nyt svar til emnet »Etisk Rød hvidløg«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Etisk Rød hvidløg

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider