Skrevet af: Finn Boje Zakariasen, 22. august 2012 kl. 17.28
Er nogen som har overskud af Etisk Rød hvidløg, er jeg meget interesseret, idet jeg skal sætte dem her i oktober.
Skrevet af: Søren S Duun, 22. august 2012 kl. 18.51
Jeg har stadig lidt yngelløg tilbage .
Skrevet af: Nikúlas Olsen, 23. august 2012 kl. 16.04
Hej Søren.
Jeg kunne også godt tænke mig nogle rød estisk.
I så fald. Skal du så ha´ penge for dem?
Skrevet af: Søren S Duun, 23. august 2012 kl. 17.41
Nej da, problemet er at jeg kun har få tilbage, så hvis du kan nøjes med tre - fire topløg så har jeg lidt til dig og Finn. Jeg har ikke hørt fra Finn endnu men regner med at han også gerne vil have nogle .
Du skal regne med at der går ca. Kr. 13,- i porto .
Skrevet af: Anja Egeriis, 23. august 2012 kl. 17.55
Jeg har en del endnu, så I kan evt. skrive en besked til mig ved at klikke på mit navn i toppen - så får I en adresse, som I kan sende en frankeret svarkuvert til.
Den skal bare frankeres med 8 kr. - de vejer jo ikke ret meget :)
Mvh
Anja
Skrevet af: Søren S Duun, 23. august 2012 kl. 18.28
Den portion jeg sidst har sendt vejede over 100 gram, hvilket koster kr. 13,- så jeg tjente ikke på det . For kr. 8,- kan du kun sende max. 50 gram inkl. kuverten og da jeg ikke er fedtet med dem , koster det nu engang det, det koster . Men jeg vil da gerne sende mindre.
Skrevet af: Anja Egeriis, 23. august 2012 kl. 19.48
30 topløg kan fint sendes i en lille boblekuvert for 8 kr. - jeg har lige sendt en portion afsted i dag...
Så I siger bare til :)
Skrevet af: Søren S Duun, 23. august 2012 kl. 19.57
Ok så har jeg til flere portioner og så kan jeg også nøjes med kr. 8,- i porto. Jeg kom lige i tænke om at jeg havde nogle fed med i min sidste sending og de vejer godt til.
Skrevet af: Finn Boje Zakariasen, 24. august 2012 kl. 8.37
Ja. jeg vil meget gerne modtage dit overskud af Etisk Rød hvidløg
Finn
Skrevet af: Rebecca Toubøl, 25. august 2012 kl. 15.26
Anja Egeriis, har du stadig flere topløg og stadig lyst til at dele ud af dem? :-)
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at prøve at dyrke dem. Som jeg forstår, skal de sættes i oktober og næste år har jeg så sætteløg? Ved du hvilken gødning der er godt at bruge for løg kræver vist en del, for at blive til noget?
Skrevet af: Anja Egeriis, 25. august 2012 kl. 17.36
Hej Rebecca
der er lidt tilbage - bare skriv til mig (klik på det grønne navn), så du kan få min adresse og sende en frankeret svarkuvert til mig :)
Mht. dyrkning, så har jeg ikke gjort noget specielt... De blev plantet i 3-4 cm dybde med ca. 15 cm imellem løgene og 25 cm mellem rækkerne, og så har de fået et lille drys gødning, baseret på hønsemøg, en gang i april.
Som jeg har skrevet i en anden tråd, fik jeg både sætteløg og fedopdelte hvidløg ud af det - formentlig pga. den store afstand mellem dem. Jeg tror, at man ellers bare har dem med 5 cm imellem for at lave sætteløg, men det har jeg ikke prøvet endnu.
Skrevet af: Søren S Duun, 25. august 2012 kl. 22.21
Hvidløg skal have ca 15 gram kvælstof pr. M2.
Hvilket svare til 300 gram tørrede kylling gødning eller 800 gram hønsegødning (dybstrøelse) .
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Etisk Rød hvidløg