Skrevet af: Knud Højer, 22. august 2012 kl. 19.55
Er det ikke rigtigt, vi lidt ældre fra vores barndom kan huske persille næsten så stor som kartoffeltoppe. Og den var bare dyb grøn. Der var aldrig problemer.
I dag er det en ekstrem svær grønsag/krydderurt at dyrke. Den bliver bl. a. gul. Hvad er der galt?
Skrevet af: Søren S Duun, 22. august 2012 kl. 21.03
Prøv i stedet at dyrke glatbladet persille , evt i en krukke. Jeg har ikke haft problemer med at dyrke den men jeg syntes at den glatbladet smager af mere .
Skrevet af: Søren S Duun, 22. august 2012 kl. 21.18
Hej knud .
Prøv at søge efter persille i søgefeltet. Der findes en god artikel om persille hvor det bl.a. nævnes navnet på en sort som bliver stor og hvorfor at din persille bliver gul, begge ting som du efterlyste .
God læsning
Skrevet af: Henry G., 22. august 2012 kl. 21.23
Hej Knud Det kan stadig lade sig gøre, at få kruspersille til at gro godt, jeg har en kasse med bund, ( 40 cm høj) gravet halvt ned i jorden 20 - 25 cm der fyldes med groft kompost i bunden, og finere jo højere man kommer op, øverst gerne en kalkfattig let jord til at plante i. Det giver persille i "gammel" højde. Hilsen Henry G.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Persille