Skrevet af: Jakob Garde, 11. september 2012 kl. 15.01
Hej! Hvad ville det koste hvis man skulle have en gartner til at planlægge, anlægge og passe en lille køkkenhave a haven til næste år, f.eks.? Og findes den slags overhovedet.
VH
Skrevet af: Anja Egeriis, 11. september 2012 kl. 15.52
Hej Jakob -
prøv at skrive til en af de gartnere, der annoncerer her på havenyt :)
Det er ikke noget, som man umiddelbart kan gætte sig til, og du er jo bedst tjent med et ordentligt svar.
Mvh
Anja
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 11. september 2012 kl. 16.13
Prøv evt. at google "Havemand"
Skrevet af: Jakob Garde, 11. september 2012 kl. 17.19
Tak - og genialt at søge efter "Havemand"!
Men der er ingen af dem der tilbyder anlæg af køkkenhaver...kan det skyldes at det typisk ville blive for dyrt?
Skrevet af: Helle Willum J., 11. september 2012 kl. 17.43
Måske kan du finde en der kan hjælpe på denne side.
Du kan også selv efterlyse.
www.faadetgjort.dk/cat/havehjaelp/
Venlig hilsen
Helle W
Skrevet af: Anja Egeriis, 11. september 2012 kl. 17.48
Der er da nogle stykker her, som du kan spørge :)
www.havenyt.dk/forhandlerguide/havedesign_og_raadgivning/
Skrevet af: Tom Andersen, 11. september 2012 kl. 18.48
@Jakob
Planlægge og anlægge - det kan give god mening, men at passe køkkenhaven - det giver da slet ingen mening!
Hvad er meningen / formålet med sådan en køkkenhave?
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 11. september 2012 kl. 19.17
Hej Jakob,
Hvor bor du ca. henne i landet? Jeg har da f.eks. en bror, som gerne ville hjælpe, hvis han selv kunne få lov til at dyrke lidt af jorden... Men han bor i Skanderborg.
Elsebeth
Skrevet af: Jakob Garde, 11. september 2012 kl. 20.19
Tak for links'ene!
@Tom - giver det slet ingen mening med pasning? Hvad nu hvis man har travlt og ved at man ikke ville få det gjort?
@Elsebeth - jeg bor i KBH:) er det noget han plejer at gøre?
Skrevet af: Tom Andersen, 11. september 2012 kl. 20.44
@ Jakob
Nej, det giver ikke mening med en køkkenhave, hvis man ikke har tid - er det ikke kun Kongehuset, der har gartner til køkkenhaven?
Hvorfor så ikke købe afgrøderne hos Årstiderne og kun anlægge en prydhave, som du måske kunne få tid til at nyde bare en lille smule?
Er det ikke glæden ved selv at have fingrene i jorden, komposten, planterne, frugten og den løbende akkumulering af erfaring med dyrkningen, sygdommene og skadedyrene og den stadigt større indsigt der samler brugere på havenyt.dk?
Enhver gartnerbiks kan planlægge, anlægge, passe og give tilbud på en køkkenhave, men det sker meget sjældent, at der er kunder til det sidste - bortset fra dem med blåt blod altså :)
Skrevet af: Jakob Garde, 11. september 2012 kl. 21.31
@Tom - tak, det var det, jeg ville vide.
Jeg kan lige så godt afsløre at det slet ikke er mig, der ikke har tid til at rode køkkenhave!:) Jeg leder nok mere efter de folk der med blåt blod.
Men det kan da godt være, at jeg skal gribe det an på en helt anden måde. Og dog, tænker jeg at man kan spare rigtig meget tid ved stordrift i mange haver - så kan der også blive tid til et minimum af vanding og lugning.
Skrevet af: Henry G., 11. september 2012 kl. 22.06
Jeg har en meget god ven, der har en ret stor køkkenhave, med alle mulige gode planter og forskellige bærbuske, men han kan ikke lave så meget andet, end at nyde de ting der gror der. På grund af sygdom (KOL) har han nedsat arbejdsevne, derfor ønsker han sig en havemand, der kunne tænke sig at dele haven med sig, renholdelse mod frugt og grønsager, men indtil nu har han ikke fundet nogen, der bor i hans nærhed. Henry G.
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 11. september 2012 kl. 22.19
Hej Jakob,
Nej, det gør han ikke. Han har fuldtidsarbejde som chauffør og bor i lejlighed og har kun et 10 m2 bed lige uden for altandøren. Men han går enormt op i at dyrke krydderurter og elsker at lave mad af friske grøntsager. Så han skal ikke tjene penge på det - det er bare hans interesse.
Elsebeth
Skrevet af: Jakob Garde, 12. september 2012 kl. 8.14
@Henry - hvor bor din ven henne?
Skrevet af: Henry G., 12. september 2012 kl. 10.57
Hej Jakob han bor på Nordals. Henry G.
Skrevet af: Jakob Garde, 12. september 2012 kl. 11.15
Nå ok:)
Mange tak for alle tipsene...
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Anlæg ved gartner