Skrevet af: Tom Andersen, 13. september 2012 kl. 21.41
Er der nogle som fik prøvet de nye, frøægte sukkermajs?
Skrevet af: Anja Egeriis, 14. september 2012 kl. 6.52
Ja - vi er en del inde fra havelyst.dk, som har dem i år, og vores erfaringer er gode.
Jeg har alle tre slags og har plantet dem i samme bed, så de tidligste vender mod syd.
Det har passet ret godt i forhold til modning - vi spiste de første for en måneds tid siden og er nået til den seneste af sorterne nu.
Og de smager rigtig godt!
Man får bare ikke så meget glæde af, at de er frøægte, når man dyrker alle tre slags, for de krydser formentlig. Og jeg bor 15 m fra en majsmark, som også kan blande sig, så jeg kommer ikke til at tage frø selv. Men vi købte en stor portion ind sammen, så de blev ret billige :)
Skrevet af: Tom Andersen, 14. september 2012 kl. 16.15
Vil du fremhæve én af sorterne frem for en anden m.h.t. smag?
Måske flader dine egne krydsninger godt ud - den mulighed er der jo altid :)
Skrevet af: Anja Egeriis, 14. september 2012 kl. 18.45
Jeg synes, at alle tre har været gode, så jeg kan ikke fremhæve en af dem.
Du har ret i, at jeg sikkert fint kunne bruge egne frø - men fidusen for mig har netop været, at de er kommet over en længere periode. Vi er kun to i husstanden, så det nytter jo ikke noget, at det hele modner på en gang :)
Skrevet af: Tom Andersen, 14. september 2012 kl. 19.59
Jeg siger tak for info !
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Bingenheimer sukkermajs – erfaringer?