Skrevet af: Lars Lejre, 26. februar 2013 kl. 18.20
Når jeg fodrer mine får med wrap, går der selvfølgelig end del til spilde, er der her på forum nogle der har erfaringer med om det kan genbruges, enten som bunddække i køkkenhaven, eller måske lade det formulde?
Skrevet af: Freya Grossmann, 26. februar 2013 kl. 22.05
Selvfølgelig kan det formuldes, det er jo organisk materiale!
Jeg kan se to problemer: Dels om wrappen (ensilage formoder jeg) har gjort frøene uspirringsdygtige - og dels om ensilagens surhedsgrad kan påvirke planterne.
Mht. det første, så tror jeg ikke, at du vil få mange ukrudtsproblemer.
Men mælkesyregæringen vil jo være for sur for nogle planter - men måske i surbundsbed? Ellers kan du måske kompostere det først, og herigennem få det blandet med andet materiale, der udligner surheden? Men du kan jo købe et sæt til måling af pH-værdien.
Skrevet af: Lars Lejre, 27. februar 2013 kl. 11.46
Jeg er helt klar over at det kan formulde :-), jeg fiskede mere efter om mulden kunne bruges. God ide med måling af pH det vil jeg prøve.
Skrevet af: Søren S Duun, 27. februar 2013 kl. 12.16
Hvis det er en lerholdig jord du har , er den som regel også kalkholdig også tror jeg ikke at wrappen vil give nogle problemer . Hvis ph. er lav må du give den lidt kalk .
Jeg har selv smidt wraphø i min kompost og det fungerede fint .
Dette var sammen med Kaningødning .
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Wrap