Forum

Frugttræer

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hanne Andersen, 13. marts 2013 kl. 14.47

Hej
Vi har haft to æbletræer og et blommetræ. kort efter vi havde plantet dem krøllede bladene lidt sammen. vi bor tæt på vesterhavet så der er meget salt i luften. de sagde på planteskolen at det ikke gjorde noget at bladene så sådan ud. der kom noget i vejen, så vi ikke fik gjort noget ved græsset som så voksede tæt på træerne. vi fjernede det senere, men efter noget tid døde træerne.
Tror I de er døde fordi vi ikke fjernede græsset? Jeg er i tvivl om vi kan købe nogle nye træer, eller det er pga. vinden, så det bare ikke kan lade sig gøre.
Mvh Hanne

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 13. marts 2013 kl. 14.53

Krøllede blade kan også skyldes skadedyr, men det er som regel ikke de samme, som angriber æbler og blommer. Det kan også være sygdom - har du evt. et billede af bladene.

Græs er primært en konkurrent ift. vand og næringsstoffer, men at træerne ligefrem dør af konkurrencen...? Det er nok tvivlsomt - men det kan jo være en kombination af flere ting, selvfølgelig.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne Andersen, 13. marts 2013 kl. 15.03

Det er noget tid siden, så jeg har ikke et billede. når jeg tænker efter mener jeg ikke blommetræet fik krøllede blade, det var kun æbletræerne. og blommetræet holdt i længere tid.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 13. marts 2013 kl. 16.49

Hej Hanne jeg tror dine frugttræer er tørret ihjel, har du vandet dem direkte i plantehullet efter plantningen, og resten af forår og sommer? der skal altid vandes i "plantehullet" ellers får planten intet vand selv i regnvejr, (bladene vil danne paraply). Havnærhed er et godt sted for frugtplantager, derfor ligger flere få kilometer fra havet. Hilsen Henry G.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 14. marts 2013 kl. 21.11

Prøv at se her, om du kan finde noget:
www.havenyt.dk/skadedyr_og_plantesygdomme/?plant_name=%E6ble&plant_location_id=0&damage_location_id=0&damage_type_id=0&damage_cause_id=0&month=0

Måske æblebladlusene. Men sammen med udtørring kan det godt tage livet af et træ.

Nyt svar til emnet »Frugttræer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Frugttræer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider