Forum

De hvide løg?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Dorte Elsass, 19. marts 2013 kl. 17.30

Hej alle sammen.

Jeg kunne godt tænke mig at dyrke de her hvide løg (salat løg mener jeg de hedder, i sverige hvor jeg bor hedder de silver lök )

Men jeg kan simpelhen ikke finde dem nogen steder hverken som sæt løg eller som frø, så jeg vil høre om der er nogle der ved hvor man kan få fat på dem for de er jo super gode men ret dyre at købe så det ville være super at dyrke dem selv.

Håber i kan hjælpe

/Dorte

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Philip L., 19. marts 2013 kl. 18.05

De er da lige her;

www.impecta.se/sv/artiklar/silverlok.html

Selv fra et svensk firma ;D - nemmere bliver det ikke og til "kun" 9,35 svenske ;D

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte Elsass, 19. marts 2013 kl. 18.44

Tusind tak for svaret og ja de var jo lige der, men den hjemmeside kende jeg ikke, men nu er den gemt til en anden gang og de hvide løg er nu på bestillingen, TUSIND TAK

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Antonsen, 21. marts 2013 kl. 18.12

Nu har du jo nok bestilt, men hvis andre er interesseret har jeg i dag købt sætteløg i Lidl til kr. 9,00 pr. net. De havde salatløg (hvide løg) med navnet Snowball, de røde løg hedder Red Karmen og almindelige løg Stuttgarter Riesen.

Jeg prøvede dem sidste år, og jeg havde stor succes med dem, da det blev til store fine løg. Kun rødløgene havde en lidt dårlig holdbarhed, men var dog stadig af rimelig kvalitet i december.

Nettene indeholder 300 gr, og der er utrolig mange i, da løgene er små.

Mvh Lisbeth Antonsen

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 23. marts 2013 kl. 11.46

Jeg kan nævne at Lidl i Herlev også har sætteløg, men ikke så mange af de hvide tilbage. Så man skal være der snarest hvis man skal nå og have nogle .

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette Andersen, 24. maj 2015 kl. 17.17

Hvornår høster man de hvide salatløg

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Antonsen, 24. maj 2015 kl. 21.21

De hvide løg, eller salatløg, kan høstes i juli/august, hvis de er sat i april måned. Når toppen begynder at visne, kan de høstes og skal tørres, hvis de skal gemmes til efterår/vinter.

Du kan sagtens begynde at tage af dem tidligere til salatskålen, men prøv at vurdere, om de har den størrelse, du ønsker.

/Lisbeth

Nyt svar til emnet »De hvide løg?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > De hvide løg?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider