Skrevet af: Anders Frederiksen, 25. marts 2013 kl. 9.53
Hej med jer, nu har jeg i en uges tid ledt efter den her - Rosmarin Barbeque - som frø, eller som plante, lidt tættere på Nordjylland end Køge, synes det er langt at køre efter den :-)
Som frø er det ikke lykkedesmig at finde andet end standard Rosmarin, selv om det ser ud til at der er flere spændende sorter.
Har i kendskab til en netbutik der har nogle af frøene, eller er der en i Nordjylland der vil sponsorere en stikling ?
butik-toftegaard.dk/product.asp?product=1139
butik-toftegaard.dk/group.asp?group=124
Hilsen Anders F.
Skrevet af: Philip L., 25. marts 2013 kl. 11.02
Husk nu Gartneri Toftegård bringer ud ;) altså sender med posten :) - har jeg nu gjort nogle gange. Og min mynte har ikke taget skade :)
Skrevet af: Anders Frederiksen, 25. marts 2013 kl. 11.16
Jeps, og umiddelbart så det ud til at de ville have 180 kr i fragt. Det synes jeg er meget for en plante, hvis jeg kan finde den et andet sted.
Det er ikke en kritik af deres fragt, det bliver bare en dyr krydderurt for mig :-)
Hilsen AF
Skrevet af: Freya Grossmann, 25. marts 2013 kl. 12.53
Jeg ville google "rosemary barbeque seeds", og se, om der ikke dukkede noget frem. Frø er jo billige at sende med posten.
185 kroner lyder som meget i fragt!
Skrevet af: Anja Egeriis, 25. marts 2013 kl. 14.26
Det er også for op til 10 planter :)
Hvis min overlever vinteren, kan jeg godt sende en stikling til dig, Anders - du kan jo sige sende mig en besked ved at klikke på mit navn...
mvh
Anja
Skrevet af: Anders Frederiksen, 26. marts 2013 kl. 6.52
Hej Anja, tak for det, det lyder godt.
Det er spændende om den har overvintret, det var der min jagt startede, efter en Rosmarin der evt kunne overvintre i uopvarmet drivhus.
Generelt ser det ud til at det er svært at finde andet end standard rosmarin i Nordjylland, jeg så dog 2 forskellige i Plantorama i går, men når der ikke står hvilken variant det er, er jeg jo lige vidt.
NU har jeg så fundet den her på en tysk side.
www.gaertnerei-bender.de/index.php?option=com_content&view=article&id=142:rosmarinus-officinalis-arp-rosmarin-winterhart-bioland&catid=76:rosmarinus-rosmarin-rosmarinpflanzen-bioland-stuttgart&Itemid=102
Ned til minus 22 grader, lyder lovende, så jeg fortsætter min søgen.
Hilsen AF
Skrevet af: Anja Egeriis, 26. marts 2013 kl. 7.29
Den står frostfrit - den kan ikke tåle frost :)
Skrevet af: Anders Frederiksen, 27. marts 2013 kl. 12.27
OK, nu er jeg så nået frem til at mange af varianterne ikke sætter frø, men kun kan stiklinge formeres, det er jo en god forklaring på hvorfor jeg ikke kan finde frøene :-)
Så må jeg jo bare ud på planteskolerne og lede.
Hilsen AF
Skrevet af: Poul Børge Pedersen, 25. april 2013 kl. 18.01
www.nickys-nursery.co.uk
har et stort, spændende og billigt udvalg af frø, men desværre ikke lige din yndling.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Rosmarin Barbeque