Forum

Kartoffelsort

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tina Svendsen, 24. maj 2004 kl. 11.16

Hej allesammen
Jeg er åbenbart for sent ude i år til at kunne købe sorten Marabel... hos den økologiske have, en anden god sort efterlyses.

På forhånd tak
Tina.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 25. maj 2004 kl. 11.16

Jeg går ud fra, at du vil have en anden tidlig sort. Her kan du se en oversigt over kartoffelsorter – også de tidlige

www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/groensager/kartofler/491.html

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Svendsen, 25. maj 2004 kl. 12.28

Mange tak for svar...kan du anbefale en sort der bare smager himmelsk.

Venlig hilsen Tina.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 26. maj 2004 kl. 10.34

Smagen af nye kartofler hører i høj grad sammen med, hvad du har været vant til. I rigtig mange år dyrkede jeg sorten Minea, og da den udgik måtte jeg jo vælge en ny tidlig sort. Det blev Hamlet og Torva til afprøvning, men det første år syntes vi her i familien slet ikke, at det var rigtig nye kartofler, da smagen ikke var,som vi var vant til.

jeg dyrker stadig både Hamlet og Torva og synes, at begge er gode. Jeg kender andre, som synes at smagen af Revelino og Mirabel er rigtig god.

I øvrigt varierer smagen af grønsager og bær også lidt efter den jord, de dyrkes i.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Svendsen, 28. maj 2004 kl. 8.46

Mange tak Karna, Jeg var nu alligevel verdens heldigste kartoffel, fandt Marabel hos den økologiske butik Solsikken.

Mange pinsehilsner Tina.

Nyt svar til emnet »Kartoffelsort«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Kartoffelsort

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider