Forum

Hvad har i sået/lægget i jorden

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: M. Have, 28. april 2013 kl. 20.00

Som overskriften siger, så er jeg bare nysgerrig, om hvad i har fået ned i jorden på friland i køkkenhavr og hvad i mangler/vente med.
Jeg har sået icebergsalat og gulerødder og halvdelen af kartoflerne. Mangler ærter og måske majs

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Kuhlmann Goddik, 28. april 2013 kl. 22.09

Jeg har sået spinat og rucula samt lidt rødbeder i en bænk ( så er kartoflerne selvfølgelig lagt). I de kommende dage skal der sås første hold gulerødder (og radiser) samt sættes løg. Der skal også sås lidt kål i bænken (brockoli, Rosenkål, Blomkål og spidskål.) Bare lidt af hver.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 29. april 2013 kl. 13.56

Jeg har ikke fået sået endnu men regner med at skulle i gang i løbet af ugen. Jeg har derimod fået ryddet op i drivhuset, sat kompost over, klippet frugtbuske ned og fræset jorden så den er klar . Desværre er min vin fyldt med skjoldlus så det skal også klares. Nogle af vinduerne i drivhuset er blødt ud så dem skal jeg også have kigget på

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 29. april 2013 kl. 17.16

Selv om det kribler lidt i fingrene, så tøv en kende med de mere satre afgrøder.
Jeg kikkede lige i dag på DMI's langtidsudsigt, den siger at vi hen til midt i maj måned skal regne med "Tiltagende risiko for nattefrost" Jeg syntes at vi alle sammen skal klage over vejret.
Nåh men så må vi jo trøste os med, at de indre danske farvande trods alt er isfrie !

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M. Have, 29. april 2013 kl. 18.23

ja gert de har jo også afskaffet pengene til isbryderne. Jeg har også klippet roserne ned. bøvler lidt med at huske hvilke hindbær der er de 2-årige og hvilke der er 1-årige(efterårshindbær, så tror jeg lader være med at beskære i år

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: PUSLE KJEMS, 30. april 2013 kl. 0.41

tror ikke der kommer så meget natte frost mere og folk er gået igang med og plant men ville nok vent til næste uge da det stadig er koldt udenfor men tror ikke der sker noget ved og klip hindbær ned ellers er det jo bare og få lidt hø eller halm over eller noget andet varmt så sker der ikke noget ved og plant nu også lidt gødning så skal det nok kom op så der skulle ikke ske noget ved og så.
så det er da bare med og få sået nu her ellers kommer det op forsent

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Stella Randal, 30. april 2013 kl. 7.44

Jeg lagde forspirede kartofler primo april, og de er nu kommet op. Radisserne og en enkelt ærteplante er også fremme foruden løg og hvidløg. Der er sået gulerødder, majroer og skoroner -tiden vil vise om de kommer op eller ej :/. Ærter og bønner blir gen-sået inden længe og så blir forspirede kål og bladbeder sat ud.

Nyt svar til emnet »Hvad har i sået/lægget i jorden«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvad har i sået/lægget i jorden

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider