Forum

Anskafning af planter i Hobro omegn?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Louise Overby Nielsen, 29. april 2013 kl. 14.15

Jeg er ved at opstarte en køkkenhave på et hjem for socialt udsatte, hvor jeg arbejder. Jeg leder efter gode steder, hvor vi kan få fat på forspirede planter til køkkenhaven og krydderurter. Er der nogen som har gode ideer, kender gode forhandlere, markedet e.lign?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 29. april 2013 kl. 15.24

Hej Louise,

Prøv at oprette dig (det er gratis) på deljorden.dk/ og indryk en annonce for gratis planter. Du kan også se, om der er nogen i dit område, der allerede tilbyder noget.

Held og lykke med det.

Elsebeth

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 30. april 2013 kl. 0.12

Hej Louise.

Prøv at tage kontakt til nogle nogle planteskoler, gartnerier eller andet indenfor salg af grønne produkter (frøfirmaer). Skriv lidt om hvem i er, hvad i ønsker og hvad i skal bruge/kunne tænke jer. Søg evt også på nettet og tag kontakt til forhandler af alt indefor den grønne sektor . Det er min erfaring at mange af dem gerne vil hjælpe hvis det er seriøse projekter og De kan se en mening med det man laver . Det sker også at planteskoler har planter liggende de ikke kan sælge til den fulde pris men som man kan få lov til at købe til billige penge (har selv købt nogle æbletræer til meget billige penge )
Jeg kunne også forestille mig at der var nogle der lå inde med nogle afblomstrende påskeliljer som de heller ikke kan sælges og som ryger i en container, frostskadet stedmoderblomster der heller ikke kan sælges og som kun fylder .
eller andre planter som er blevet beskadige og som ikke er salgbart . Hos frøfirmaerne kan man spørge om de har frø hvor udløbsdatoen er ved at være og så finde en god pris. det gælder med andre ord om at være kreativ .

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Louise Overby Nielsen, 30. april 2013 kl. 14.08

Mange tak for ideerne!

En anden ting: Vi kunne godt tænke os at dyrke nogle løg, men er det for sent at sætte stikløg i år? Jeg kan læse at det helst ikke skal være senere end midt i april, men gælder det for i år, når varmen er kommet så sent? Er nogle sorter evt. senere end andre?

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 30. april 2013 kl. 18.12

Du kan sagtens sætte løgene nu :) Dog ikke hvidløg, med mindre du kan leve med, at de ikke deler sig og i stedet bare bliver til ét stort fed. De skal helst sættes i efteråret eller sidst på vinteren.

Nyt svar til emnet »Anskafning af planter i Hobro omegn?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Anskafning af planter i Hobro omegn?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider