Forum

Blommetræ – små sorter

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jørgen Lund, 6. maj 2013 kl. 20.52

hej
Jeg har lige erhvervet en mindre daghave (nyttehave), og vil gerne have både paradisæbletræ og et blommetræ, fordi disse både har smuk blomstring og nyttige frugter.
Da jeg havde egen have havde jeg et blommetræ Althans Reine Claude og fik op til 40 kg. på ét år; - mine tænder løber i vand ved mindet, men det fyldte det halve af haven, og det vil være at for høj og kraftigt et træ til vores nu 150 kv.meter have., hvor de også er et lille træhus på.
Er der nogen der kan anbefale en moderat størrelse blommetræ-sort og ligeledes paradisæble, vil jeg være meget taknemlig.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M. Have, 6. maj 2013 kl. 22.43

opal kan være et fint lille træ, og er selvbestøvende. Om udbyttet bliver ligesom dit gamle træ, er en helt anden snak

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 6. maj 2013 kl. 23.26

Jeg vil varm anbefale dig at plante et Victorie blomme, det er også selvbestøvende. Jeg har haft glæde af mit i mange år .

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 7. maj 2013 kl. 7.33

Hej Jørgen Lund

Hvis du er tålmodig og kan vente med at plante blomme- og paradisæbletræer til efteråret 2014 kan du (næsten) få væksten som du ønsker ved at aftale podning på svagtvoksende grundstamme.

To steder, hvor du kan få specialviden og aftale om podning på svagtvoksende grundstammer:
Blomstergården ved Viborg - kontakt Villy Mougaard
De gamle sorter - kontakt Boi Jensen

Du kan let google dig frem til flere kontaktoplysninger :-)

Med venlig hilsen fra
Lone B

Nyt svar til emnet »Blommetræ – små sorter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Blommetræ – små sorter

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider