Skrevet af: James F., 12. maj 2013 kl. 18.53
Er der nogle af Jer der ved, hvordan jeg får lov at have mine kirsebær i fred?
Jeg er sjældent heldig at få mere end en håndfuld modne bær, da solsorter, skader og krager plejer, at spise bærrene en lille uge før de er modne.
Træet er ca. 20 år gl. så jeg magter ikke at dække hele træet af med fugletæt net.
Gode råd modtages med TAK
Med venlig hilsen JamesF
Skrevet af: Mogens; E., 12. maj 2013 kl. 20.32
Jeg har flere år i træk hængt flere gamle cd skiver op i mit kirsebærtræ. Bind dem op i en snor så de kan drejes rundt af vinden og reflektere lyset. Hæng dem op ca. 14 dage før bærene modner så fuglene ikke vender sig til dem.
Skrevet af: James F., 12. maj 2013 kl. 21.49
Tak Mogens, det er lige sådanne råd jeg kan bruge. :o)
MVH JF
Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 13. maj 2013 kl. 14.47
Mon ikke også at fuglene sladrer sammen om, at ham haveejeren han stjæler deres kirsebær ?
Jeg syntes selv at jeg har fundet en salomonisk løsning. Fuglene har også for vane at æde halvdelen af mine kirsebær, så derfor har jeg plantet dobbelt som mange som jeg har brug for - så nu er der en naturlig balance her på matriklen !
I øvrigt så har jeg set, at mange fugle forbavsende hurtigt vænner sig til alt det tingeltangel som hænges op for at skræmme dem væk.
Skrevet af: Søren S Duun, 13. maj 2013 kl. 15.02
Og så er de i øvrige ikke blege for at spise ens vinduer. Som regel indtages de lige før ejeren havde tænkt sig det.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Fuglene tager kirsebærene…