Forum

Kartofler eller ej?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jeppe Thomsen, 4. juni 2004 kl. 13.08

Halløj Havenyt

Vi er blevet de lykkelige ejere af 1 stk. kæmpe køkkenhave, og har naturligvis lagt masser af kartofler. Sorterne er Exquisa og Ukama, og vi lagde dem i jorden ca. 1. maj. Er det almindeligt at vi endnu ikke kan se nogen skud?

Mvh Jeppe og Mie, havenovicer

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bodil Dahlin, 17. juni 2004 kl. 11.12

Kære jeppe og mie
det lyder lidt sært. hvis de ikke er forspirede og er lagt for dybt, kan det være forklaringen. prøv at grave lidt og se, hvad I finder.

vh bodil

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 17. juni 2004 kl. 12.35

Det lyder mere end sært. I min have har jeg flere højbede. I et af disse begyndte jeg at høste kartofler for knap 3 uger siden.

Hver gang, jeg hev en top op, lagde jeg en ny forspiret kartoffel ned som erstatning.

En meget stor del af erstatnings-kartoflerne har allerede sat synlige blade over jorden.

Mine Exquisa, der blev lagt i jorden 28. april, har haft blomstrende toppe i flere dage.

Jeg har kun tilført jorden Champost og det naturgødningsprodukt Nature, der eneforhandles af Bilka.

Med venlig hilsen

Ole Nielsen

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeppe Thomsen, 21. juni 2004 kl. 11.28

Hej

Tak for svarene i 2. De er på vej nu. Og det går bare stærkt.

mvh Mie og Jeppe

Nyt svar til emnet »Kartofler eller ej?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Kartofler eller ej?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider