Skrevet af: Anonym bruger, 5. juni 2013 kl. 21.00
Hej
Jeg har på fornemmelsen at krydderurter som Timian i forskellige sorter, Oregano og Salvie har det bedst i næringsfattig lidt sandet jord og bliver bedst i solskin. Er det rigtig?
Hvordan trives de bedst i krukker? Jeg har på fornemmelsen at almindelig købeblomsteremuld ikke er så god til krydderurter ?
Med venlig hilsen
Ingeborg
Skrevet af: Poul Børge Pedersen, 6. juni 2013 kl. 18.51
Jeg har præcis den samme fordom som du og har for fire dage siden sat timian, oregano, salvie, løvstikke, mynte, purløg, rosmarin, hvidløgspurløg og isop i et bed lige uden for døren til "landstedet" i god jord med sand i det øverste lag, det meste hentet fra andre steder på grunden i næringsfattig og sandrig jord. Fuld sol det meste af dagen. De bliver ikke så lange og ranglede men kompakte og smagfulde.
Krukker og potter har jeg nul erfaring med bortset fra, at de pottevoksede fra supermarkedet ikke smager af meget og ret hurtigt standser i væksten fordi der er for lidt plads til rødderne.
De fleste af mine er oprindelig købt i supermarked, en enkelt på planteskole, og chives garlic, isop og monarda didyma fra frø.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Krydderurter – krukker eller friland?