Forum

Hvornår må hvidløg for næste år plantes?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter Selmer, 5. juli 2013 kl. 14.32

Kære alle

Jeg har fået fingre i nogle lækre store saftige hvidløg fra Spanien som jeg godt kunne se vokse i min have. Men må jeg allerede plante dem her medio juli så jeg kan høste dem næste sommer? Hvis jeg gemmer dem i skuffen til efteråret spirer de vel alligevel alternativt rådner?

Venlig hilsen
Peter

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Madsen, 5. juli 2013 kl. 15.01

Hej Peter. Jeg ville forsøge at tørre løgene og så plante dem i oktober, men egentligt tror jeg ikke der er noget i vejen for at plante dem nu

mvh
Bente

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 5. juli 2013 kl. 15.55

Eller udplant dem i september måned. Evt sidst i måned.
Men du kan godt regne med at du ikke får det samme resultat herhjemme som de fik i Spanien . Jeg har selv prøvet Hvidløg fra bl.a slovakiet og her gik der sygdom i dem . Det er bare så du ved det .

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 5. juli 2013 kl. 17.14

Du bør vente til sidst i september/først i oktober med at plante ud. Ellers vil planterne være ret store, når vinteren sætter ind, og det gør dem mere sårbare over for frosten. Ikke mindst fordi det ikke er en sort, der er vant til at blive dyrket så langt nordpå :)

Nyt svar til emnet »Hvornår må hvidløg for næste år plantes?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvornår må hvidløg for næste år plantes?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider