Skrevet af: Susanne Jensen, 14. juli 2013 kl. 9.08
De sidste år har jeg haft de dejligste jordbær i mine bed. Passer og plejer bedene, tilfører hestegødning osv osv. Bedene er så godt som sneglefri og fuglene har ingen adgang vha net.
Men i år forsvandt jordbærrene alligevel et efter et. Forleden så jeg så en lille mus i bedet, der løb derfra med et dejlig rødt jordbær i munden. Det var altså jordbærtyven.
Hvordan kan man forhindre mus i at gå i bedene. Jeg kan ikke helt forestille mig musefælder hele vejen rundt om bedene.
Gode råd ønskes af susanne
Skrevet af: Søren S Duun, 14. juli 2013 kl. 17.39
Jeg tror at det bliver lidt af en uoverkommeligt opgave at holde dem ude hvis ikke du lukker nettet godt til . Det siges at mus kan krybe ind i huller mindre end sodavandsflasker . Så du skal også ud og finde en fintmasket net til opgaven .
Jeg ville nok lade musene tage nogle af jordbærene og fred være med det.
Frem for at forsøge at tage kampen op mod dem. Ellers skal det virkelig være en plage .
Skrevet af: Svend Sørensen, 15. juli 2013 kl. 11.32
Ethvert dæklag tiltrækker mus og mosegrise
Hvis problemet er stort anbefaler jeg brug at rottesmækfælder.
Her findes god vejledning :
pure.agrsci.dk:8080/fbspretrieve/2511099/gvha176.pdf
Skrevet af: René J., 19. juli 2013 kl. 8.03
lige en lille rættelse til hvor lille et hul en mus kan kravle igennem:
hvis musen kan få sit hovede ind i et hul, 6-7mm, kan den få kroppen med, så med mindre man her et net der er mere finmasket end ca. en ciggerat så kan den komme igennem, men er der noget lægger på den ande side kan den jo nok gnave et hul der er stort nok.
René J
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Mus i jordbærbedet