Forum

Artiskok og Asparges

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: René J., 19. juli 2013 kl. 7.50

jeg her an sydvendt væg på 5 meter i en del af have vi kke rigtigt bruger, jeg antager det ville være et godt sted at plante artiskokker. planen var at lave en 20 - 30 cm høj plantekasse på 1x5 meter og fore den på indersiden med flamingoplader (det beskytter også træet mod fugt så det ikke gåre så let til) og bruge så store plader at de går i en dybte af 30 -40 cm så der ikke kravler for meget græs og linende und under kassen. og der efter fylde hullet op med en blanding af vore nordjyske muld (læses: mager sandjord) blandet 5:1 med kommunekompost.

men så var det det slog mig, for jeg elsker jo grønne asparges, om ikke det er ca samme jordbund det kræver for de to planger, om ikke de var gode at plante sammen.

René J

P.S. hvis der er nogen der kan anbefale gode spisearter af de to planter, eventuel med et link til hvor de kan købes, eller endnu beddere her gode planter der kan laves aflægger eller tages frø fra. ville det være en velkommen ud over de gode råd man ellers får her inde.

Nyt svar til emnet »Artiskok og Asparges«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Artiskok og Asparges

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider