Forum

Tørring af løg

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jens Agerholm, 23. juli 2013 kl. 7.41

Jeg har - som fotoet viser - lagt mine nyhøstede løg (og hvidløg) til tørre på gårdsåladsen, som er belagt med småsten. Skal de dækkes over om datten på grund af dug - eller er det OK, de ligger sådan? Skal de ligge tre-fire dage, før de hænges op?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 23. juli 2013 kl. 10.42

Hej Jens Agerholm

Ja du kan lade dem ligge 3 - 4 dage - perlestenene er et udmærket underlag, fordi de giver lidt luft også til løgets og toppens underside.
Hænge løgene til tørre (inden de regndage som måske kommer sidst på ugen) på et sted, hvor de ikke får sol eller regn men gerne rigtig meget luft.

Du kan dække dem til om natten, mens de ligger på gårdspladsen - der falder dug og der kan være tågedannelse ud på natten.
Men i det her herlige sommervejr vil jeg nu nok mene, at enhver form for fugt vil fordampe i løbet af formiddagstimerne og ikke udgøre noget som helst problem. Så det er næppe umagen værd at bøvle med overdækning... :-)

Vil du vide mere om optagning og opbevaring kan du kigge Karna Maj's artikel "Høst og opbevaring af løg" igennem. Du finder den let ved at skrive titlen i søgefeltet øverst på Havenyt's side.

Tillykke med høsten !

Med venlig hilsen fra
Lone

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Agerholm, 23. juli 2013 kl. 11.57

Hej Lone.

Tak for informationerne.

Nyt svar til emnet »Tørring af løg«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Tørring af løg

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider