Skrevet af: Stine Knudsen, 1. august 2013 kl. 11.43
Hej
Jeg har rigtig mange knoldfennikel i køkkenhaven. Flere end jeg kan nå at spise :-)
Kan man sylte dem? Eller konservere dem på anden vis?
Mvh.
Stine
Skrevet af: Tom Andersen, 1. august 2013 kl. 20.52
Hej Stine
Ja, du kan sylte dem, det gør min kone, når jeg har været for ivrig med knoldfennikel :-)
De bevarer anissmagen, er dejlig sprøde og jeg har lige spurgt om fremgangsmåden, som er:
Rens og snit knolden fint, fyldes på atamonskyllede glas og overhældes med traditionel syltelage.
Skrevet af: Freya Grossmann, 1. august 2013 kl. 21.07
Relish er da vist også en metode til at konservere: www.maduniverset.dk/opskrift.php/3348/Syltning-opskrifter/Fennikel-relish
Skrevet af: Lone Brems, 1. august 2013 kl. 21.28
Hej Stine Knudsen
Fennikel kan fryses efter blanchering i kogende vand 4 minutter - bedste resultat fås ved at skære dem i kvarte / skivet i ca 1 cm tykke skiver på tværs af knolden.
Når de skal anvendes lægges de frosne i kogende vand (der knap dækker portionen) og koges knap møre 10 - 12 minutter.
Kan derefter indgå i retter sammen med sauterede løg og gulerødder - gerne krydret med lidt chili.
Fremragende sammen med kraftigt krydret tomatsovs sammen med masser af hvidløg og oliven. Blandingen kan evt tilberedes som ovnret - drysses da med revet ost.
Venlig hilsen fra
Lone
Skrevet af: Stine Knudsen, 2. august 2013 kl. 8.25
Tusind tak for jeres svar. Jeg vil prøve alle ovennævnte svarmuligheder af :-)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > For meget knoldfennikel