Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. august 2013 kl. 21.16
Hej
Jeg har været meget uheldig med min persille og går og køber mig fattig i Brugsens pottepersille. I dag ville jeg købe nogle persillefrø, men "Tantes Have" har sendt alle frø tilbage til producenterne. Hm...... Der er da stadigvæk nogle frø man kan så på nuværende tidspunkt. Jeg tænker også på stauder og stedmoderblomster f. eks.
Er det umuligt at skaffe persillefrø? Jeg regner med at de kan blive ok i år, hvis jeg får sået hurtigt.
mange hilsner
Ingeborg
Skrevet af: Søren S Duun, 1. august 2013 kl. 21.59
I plantorama i Hillerød havde de masser af frø til nedsat pris heriblandt var også persille . Jeg vil tro at du skal en tur på planteskolen.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. august 2013 kl. 22.04
Hej Søren og tak for svaret. Desværre har vi langt til nærmeste Plantorama butik/planteskole. "Tantes Have" er faktisk Fredericia områdets største "planteforetagende". Måske skal jeg købe nogle potter og plante ud. Alle andre forsøg har haft besøg af gulerodsfluen. Persillen visner og er lige til at trække op.
Skrevet af: Anja Egeriis, 1. august 2013 kl. 22.23
Du kan helt sikkert finde et sted på nettet at bestille dem - prøv at google persillefrø pris - så dukker der noget op :)
Skrevet af: Freya Grossmann, 1. august 2013 kl. 23.07
Bilka har halv pris på alle frø, men jeg kan jo ikke sige, hvilke frø, den enkelte butik har tilbage.
Hvorfor ikke plante brugsens persille ud?
Skrevet af: Anja Egeriis, 1. august 2013 kl. 23.23
Du skal dog ikke regne med, at persille, som sås nu, bliver høstklar i år - det er vist lige sent nok, vil jeg mene, da de jo er langsomme startere... Men du kan så i september og få masser af småplanter til næste forår :)
Lige nu og her ville jeg nok forsøge med et par af Brugsens, som Freya skriver - prøv at dele dem og sørg for masser af vand, til de er i gang.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. august 2013 kl. 11.31
Tak for svarene. Er der fare for flere gulerodsflueangreb i år?
Måske skulle jeg omplante Brugsens persille i store spande og sy en "netbadehætte" til spandene?
Mange hilsner
Ingeborg
Skrevet af: Finn Larsen, 2. august 2013 kl. 15.10
Nu har jeg for 3. gang sået persille i år. Det druknede de to gange ved heftig regn. Jeg såede det sidste for tre uger siden og det står med kimblade så det er gået hurtigt. Gartnerier har frø men i skal nok til at gøre noget hvis det skal høstes i år.
Tror ikke gulerodsfluen har haft held med at klække første gang på grund af tørken.
Skrevet af: Bente Madsen, 2. august 2013 kl. 15.41
Jeg har netop været i Netto. Deres frø er sat ned til 1 kr. Så jeg har indkøbt persillefrø og basilikum til næste år
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Persillefrø nu?