Forum

Buer til net over jordbær

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: BN, 14. juni 2004 kl. 10.29

Jeg plejer at bruge bambus som buer til net over mit jordbærbed (1 x 11 meter), men er træt af at nettet hænger fast i leddene på bambuspindene, så i år skal jeg finde på noget nyt. Hvad er godt? Fiberglas, metal, plastik? Og hvor kan det købes?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 15. juni 2004 kl. 9.24

Jeg kan godt forstå, at du er træt af bambus til dette brug. De er til gengæld gode til at lave ærtestativer med. Du finder nogle forskelige forslag her til de såkaldte vækstbuer:

www.havenyt.dk/soeg/?q=v%E6kstbuer

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 15. juni 2004 kl. 18.20

I år prøver jeg for første gang at have net over jordbær, bare for at se, om mine planter er værd at gemme, for hidtil er der kun blevet få til mig, når fugle og snegle har taget deres.

Jeg bruget et stift stålnet med masker på ca. 1x 2 cm (ligner det kompostsold, jeg så i Den økologiske Have). Det har været hængt op sammenrullet vinteren igennem. Og det har gjort, at det bevarer formen nok til at spænde det ud til en fin bue over mit ca. 1,10 meter brede bed. Det er altså bare at lægge det ned over bedet og vente til man kan se modne bær titte frem. – Altså et formspændt net. (plejer at bruge det om vinen ved havehuset, for vinklaserne kan blive ribbet af fugle på få dage).

Nyt svar til emnet »Buer til net over jordbær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Buer til net over jordbær

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider