Forum

Drueagurker og asier

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Christiansen, 15. august 2013 kl. 22.57

Sammen med en anden dyrker jeg drueagurker og asier til glæder for begge og vi deles om pasninger lige så snart de er sat ud.
I år glædede vi os meget til at se udbyttet, for panterne var flotte og der kom rigtig mange blomster på både agurkerne og asierne. Lige nu er vi meget skuffede, for der er ikke mange agurker på de mange planter og der bliver også kun få asier.
Er der noget vi kan gøre bedre næste år eller er vi afhængige af naturens luner? (f.eks. hvor mange bier her er)
Jeg vil bive meget glad, hvis nogen kan svare på det.
Med venlig hilsen
Kirsten Christiansen

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 16. august 2013 kl. 11.12

Har du dem i drivhus eller på friland? Jordtype?
Måske kan dette svar hjælpe dig: www.havenyt.dk/spoergsmaal/drivhuset/11020.html

Hvis det er bestøvningen, så kan man også bestøve dem selv med en pensel.

Men jeg kan se af en anden hjemmeside, at moderne agurkesorter ikke har hanblomster.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Christiansen, 16. august 2013 kl. 13.58

Tusind tak for dit svar.
Agurker og asier er på friland i en rigtig god jord, de er i en stor køkkenhave sammen med flere andre ting. Det hele gror fint, men i dette tilfælde er der bare alt for idt udbytte. Jeg vidste ikke, at man selv kan forstøve disse blomster, så jeg vil undersøger hvordan man gør. Det med om der eer hanblomster eller ej, det vil jeg holde øje med til næste år.
Endnu en gang tak for svaret

Nyt svar til emnet »Drueagurker og asier«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Drueagurker og asier

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider