Skrevet af: Ruth Lorenzen, 20. august 2013 kl. 16.03
Jeg købte en pose frø, som skulle have været kålroer, men op kom der lilla grøn kål, er der nogen her der har set det ,
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 20. august 2013 kl. 17.24
Ja, det er det samme som grønkål, det hedder bare purpurkål. Men flot er det. Det er ligeså spiseligt og smager ligesom almindeligt grønkål.
Jeg har også sået dem - de står med nogle få bladribbe og ingen blade. Men jeg håber stadig!
Den bedste måde er at gå dem igennem en gang om dagen eller hver anden dag og pille larverne af (hvilket jeg ikke fik gjort). Hvis du synes, kan du servere dem i en skål for fuglene. Ellers bare slå dem ihjel.
Elsebeth
Elsebeth
Skrevet af: Ruth Lorenzen, 20. august 2013 kl. 17.27
Tak for dit svar Elisabeth, jeg har prøvet at koge dem så bliver de næsten grønne.
Skrevet af: Ilse Bech, 20. august 2013 kl. 21.59
Det smager også godt, og ser flot ud at snitte meget fint og komme i den grønne salat.
Ps. Prøv at undgå dem med larver :-)
Skrevet af: Maria A., 21. august 2013 kl. 18.42
Jeg har ellers oplevet at de lilla grønkål ikke bliver spist af larver, mens den grønne bliver ribbet på få dage. Så i min have planter jeg kun lilla grønkål eller toscana kål som jeg også får lov at holde i fred fra larver :-)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Lilla grønkål