Forum

Porrer visner i toppen

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Britta Jensen, 27. august 2013 kl. 9.20

Er det mon allerede ved at være tid at tage porrer op? En del af vores ser visne, flossede og tørre ud i toppen - det ser nærmest ud som om planterne er ved at gå ud.Måske de mangler vand...

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 27. august 2013 kl. 12.40

Det kunne godt ligne vandmangel. De ser ikke syge ud.
porrer kan stå til langt hen på vinteren.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Britta Jensen, 27. august 2013 kl. 18.58

Tak Freya. Så må jeg i gang med havevanderen, men vi har det sådan, at haven helst skal hvile i sig selv - altså uden for meget gødning, vand mm - ja følge vejr og vind. Ellers bliver det for besværligt både at have køkkenhave og blomsterkrukker, der skal passes og vandes.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John Pedersen, 27. august 2013 kl. 20.18

mine ser stort set ud som dine, og mine mangler ikke vand, men jeg har opdaget at de bliver ædt af laver inden i selve porren.
prøv og kik efter om det er det.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 27. august 2013 kl. 20.36

I så fald er det nok porremøl, der er på spil.
www.plante-doktor.dk/porremoel.htm

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 27. august 2013 kl. 20.41

Britta - hvis I vil køre et system, hvor I stort set ikke vander, skulle I tage at benytte jer af jorddække omkring planterne, så der ikke er så stor fordampning...

Ellers vil I rende ind i problemer hver gang, der dukker en lang og tør periode op, og I vil ikke få det optimale ud af alt jeres arbejde med haven.

Prøv at søge på jorddække her på siden - der er masser af godt læsestof om det :)

Nyt svar til emnet »Porrer visner i toppen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Porrer visner i toppen

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider