Skrevet af: Britta Jensen, 27. august 2013 kl. 9.22
Jeg har i år for første gang forsøgt mig mede at have knoldselleri, men hvornår skal de tages op af jorden, og kan de gemmes til senere brug?
Skrevet af: René Wutborg, 27. august 2013 kl. 10.04
Britta, prøv at se et stykke nede på denne side: www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/groensager/rodfrugter/64.html
Skrevet af: Britta Jensen, 27. august 2013 kl. 10.08
Tak René. Jeg må konstatere, at jeg skal læse lidt mere om det til næste år, da jeg har begået flere fejl. Bl.a. står mine for tæt, og knolden er dækket af jord. Det må væk nu ;-)
Skrevet af: Boi Jensen, 27. august 2013 kl. 19.28
Hej Britta
Knoldselleri sås ovenpå jorden og må ikke plantes dybere, når de plantes ud. De skal have god afstand - gerne 40 cm i rækken - og så skal de have masser af gødning, hvis de skal blive til noget. De kan tåle nogle graders frost og de gror stadig når vi kommer ind i november, og så længe må de gerne stå ude - altså forudsat vi ikke får 10 graders frost.
Prøv at fjerne overskydende jord og se hvad det bliver til.
Skrevet af: Britta Jensen, 27. august 2013 kl. 21.01
Jeg købte dem "færdige"på en planteskole og så egentlig godt et eller andet sted meget senere, at de ikke må stå for tæt. Nu må jeg få det bedste ud af dem. Hvilken gødning vil du anbefale?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Knoldselleri