Forum

Hvid salvie søges

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Margit Rasmussen, 19. juni 2004 kl. 14.48

Hej

Min svigerinde mindes med glæde hvid/amerikansk salvie eller Salvia Apiana som vi fandt ud af den hed på latin. Jeg vil gerne overaske hende med at finde den til hende.

Er der nogen der ved, hvor jeg kan finde planten eller frøene (er det for sent at så i år?)

Venligst salviesøgeren

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 20. juni 2004 kl. 9.33

Har uden held forsøgt at sende et Australsk link med salg af frø og selve planten.

Måske nogle på redaktionen ved hvad der er galt siden der ikke kan sendes svar med link.adr. på dette indlæg?

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 21. juni 2004 kl. 0.19

Det plejer man godt at kunne. Husk hele molevitten inkl. http osv.

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 21. juni 2004 kl. 7.00

Har hele tiden forsøgt med hele adressen, men får denne besked :

Fatal error: Cannot instantiate non-existent class: msgbox in /usr/dana/data/www.havenyt.dk/docs/public/pages/forum.php on line 105.

...Linket/adressen eksisterer altså, så hvad der lige går galt, ka'jeg ikke få øje på...

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Malene, 21. juni 2004 kl. 12.16

Hej Margit
Har du set Impecta's udvalg? De har rigtig mange sorter af salvie. Der er dig ikke nogen med det navn, du nævner, men andre med hvide blade.

Slå op på www.impecta.se.

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Merete Vinje, 21. juni 2004 kl. 15.30

Da jeg blev nysgerrig, gik jeg også i gang med at lede efter hvid salvie, eller rettere White Sage. Jeg fandt frem til www.nicholsgardennursery.com, som ser ud til at kunne levere Salvia Apiana.

Venlig hilsen

Merete

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Margit Rasmussen, 23. juni 2004 kl. 7.02

Tak for den overraskende og venlige interesse for mit første besøg på "Havebænken". Jeg fandt frøene og planten hos Nichols Garden Nursery, men de sender kun frø udenlands, så dem prøver jeg selv om de skriver de er svære (må man importere frø?). Impecta havde desværre ikke lige den rette, men tak for et godt link til når der bla. skal dyrkes spændende chili.

Grønne glade hilsner fra Margit

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johna Englev, 17. oktober 2008 kl. 10.58

Jeg hedder Johna og vil gerne vide, om du har fundet hvid salvie
Venlig hilse
johna

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Margit Behrendt, 17. oktober 2008 kl. 13.34

Ja som frø i sin tid. De kom vist fra den anden side af kloden. Husker ikke helt hvor. De spirede fint i vindueskarmen. Mvh. Margit

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Behrend, 21. juli 2009 kl. 8.40

Hej Margit,
Men hvad med at plante dem ud efter det var blevet store i vindueskarmen? Gjorde du det. Jeg ved, at de har svært at klare under minus 5 grader om vinteren. Så om de kan klare det eller ej er lidt interssant. White Sage giver den bedste røgelse med en sød duft
Mvh
Martin Behrend

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marianne Mullan, 6. maj 2017 kl. 8.30

Du kan købe frø fra, den originale "shaman plante) hos shamanshoppen. Dk

Nyt svar til emnet »Hvid salvie søges«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvid salvie søges

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider