Forum

Gojibær

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 10. oktober 2013 kl. 13.39

Jeg har købt mig en gojibærbusk, og der er gojibær på den! Jeg ved, at de er sunde, men jeg mangler lidt inspiration til, hvad jeg kan bruge bærrene til. Er der nogen af jer, der har erfaring med friske gojibær?

Elsebeth

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 10. oktober 2013 kl. 14.11

Du er godt nok heldig at der er bær på den. De to jeg købte i Bilka vokser som besat, men der kommer ingen blomster eller bær på dem .

Jeg tror at du skal plukke bærret når det er moden, d.v.s mørkerødt og så lade det tørre til det er rynket ligesom rosiner . Hvis du spiser dem friske smager de sikkert bare af ingenting . Tørringen giver dem lidt sødme .

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 10. oktober 2013 kl. 14.16

Jeg har allerede spist af de friske bær. De er bitre og søde og ret stærktsmagende. Jeg kan bruge dem i salat eller juice, men jeg kunne godt tænke mig at prøve at lave noget gele eller lignende af dem. Jeg har ikke så mange, men lidt har vel også ret. Busken blev plantet i maj i år, så jeg synes også, det er imponerende, at der er bær på den.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 10. oktober 2013 kl. 14.24

Måske går de godt til paradis æbler,sammen i en gele.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 10. oktober 2013 kl. 14.57

Pudsigt du siger det - vi har lige købt tre paradisæbletræer (Malus Brændkjær), som står fulde af frugter. Det må prøves! Tak, Søren.

Nyt svar til emnet »Gojibær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Gojibær

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider