Forum

Kiwi

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 21. november 2013 kl. 22.47

Så kom resten af Kiwi høsten i hus, det blev til ialt 915 stk i 2013, de første 376 stk. plukkede vi ca. 15 sept. hvoraf der blev lavet en rigtig god marmelade. Da frosten havde fået planten til at smide bladene, blev der plukket 539 stk, som er lagt til opbevaring i en kølig udestue, hvor de normalt kan holde sig friske til hen i februar måned, alle frugter er klippet med stilk. Hilsen Henry G.

1 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 22. november 2013 kl. 7.06

Billeder?

2 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 22. november 2013 kl. 7.30

Går ud fra, at vi taler minikiwi her? Det lyder vildt :)

3 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Madsen, 22. november 2013 kl. 8.11

Det lyder sørme tillokkende. Kan du fortælle mere. Plantens alder, sort, drivhus? Hvor meget fylder den?

4 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 22. november 2013 kl. 8.54

vi har en almmindelig kiwi som hedder JENNY den er selvbestøvende vi har plukket omkrin 200 stk de sidste ca. 300 skal plukkes i morgen og lægges lyst og frostfrit de er nemlig lidt sene til at modne selvom den står på en varm sydvæg

5 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 22. november 2013 kl. 9.28

jeg håber billedet kommer nu

6 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 22. november 2013 kl. 20.17

Håber der kommer et billede med af min kiwiplante med en lille del af frugterne. Hilsen Henry G.

7 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 22. november 2013 kl. 20.30

Hurra det lykkedes, som det kan ses, er det ret store frugter, ikke mini, planten er vel efterhånden blevet 30 år, men den klarer sig fint på en vestvendt mur uden overdækning, man kan se størrelsen af frugterne i forhold til murstenenes tykkelse. Hilsen Henry G.

8 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 22. november 2013 kl. 22.10

wow - det er jo næsten supermarkedsstørrelse! Ser dejlig frodiggrønne ud de blade....

9 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 23. november 2013 kl. 8.17

henry G - hvad hedder sorten - har du den på friland ?

10 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 23. november 2013 kl. 8.23

det var et dumt spørgsmål jeg kan jo se muren - men sorten vil jeg gerne vide

11 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 23. november 2013 kl. 22.58

Desværre kan jeg ikke fortælle, hvad vores han og hun Kiwiplanter hedder, da jeg fik dem, stod der kun det latinske navn på etiketten, og den er forsvundet for mange år siden. Som jeg har skrevet før, står planterne på en vestvendt mur, hanplanten fyldet ca. 2 m i både højde og bredde, hunplanten derimod er ca. 1 m bred op ad muren og ca. 3 - 4 m lang under tagudhænget, (bredde ca. 60 - 70 cm). Normalt får hanplanten en lille smule gødning i ny og næ, men hunplanten må sørge for sig selv, dog får de begge vand i meget tørre perioder, og som man kan se på bladene er de sunde og friske. Hilsen Henry G.

12 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 24. november 2013 kl. 9.02

Imponerende!

Min Jenny er foreløbig bare to pinde, som jeg ikke har fundet det perfekte sted til endnu... Har desværre ikke mængder af lune lækroge i haven!

13 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 18. september 2014 kl. 23.01

Så blev der plukket 155 stk. Kiwi (der er nok ca. 300 endnu) og det blev til en del glas marmelade. Henry G.

14 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 19. september 2014 kl. 7.29

Gad vide, om man ikke kan lave kiwivin?

Imponerende høst! Min står stadig i en stor potte og venter på et sted at bo...

Nyt svar til emnet »Kiwi«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Kiwi

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider