Forum

Halmdække

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lene Aagerup, 23. november 2013 kl. 18.49

Kan man bruge halm til at vinterdække med?
F.eks. i højbede over hvidløgsspirerne og de små nye jordbærplanter samt under nyplantede stedsegrønne træer?
Der står altid kun 'bladdække' men jeg har foreløbig ingen træer og dermed ingen blade.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 23. november 2013 kl. 21.10

Hej lene
Det kan du godt , jeg selv bruger halm med hestemøg i til mine Hvidløg .
Og jordbærene vil også have glæde af lidt halm . Desuden kan du også dække andre buske med halm uden at der sker noget . Bruger du meget halm skal du tilsætte lidt kvælstof da halmen bruger en del til omsætningen .

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Aagerup, 24. november 2013 kl. 8.23

Tak for svar:) kvælstoffet skal vel så først tilsættes til foråret? og jeg skal vel også fjerne halmen igen til foråret? Det er rent frisk halm fra en halmballe. Jeg har faktisk en pose friske hestepærer, jeg ikke har fået brugt, da jeg blev i tvivl, om de skulle komposteres først, kan jeg så lægge lidt af dem friske under halmen, nu her sidst i november eller kun ved hvidløgene?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 24. november 2013 kl. 12.04

Både jordbærene og hvidløgene kan få gælder af h sete pærerne til foråret hvis du lægger dem nu . Det er en god idé og lægge dem under halmen, som også var din plan.

Nyt svar til emnet »Halmdække«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Halmdække

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider