Forum

Mælkesyret grøntsagssaft

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mathilde H.S.J., 10. december 2013 kl. 14.55

Hvordan ville i gå frem?

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 10. december 2013 kl. 20.16

Du skal nok lede efter svar via nogle svenske og tyske hjemmesider . I Danmark er det ikke så almindeligt at mælkesyre sine grøntsager .
Hvis dit bibliotek stadig har serien "til husbehov" bøger fra det gamle forlag skarv så ved jeg at der findes en bog om dette emne .
Jeg vil også tro at Camilla Plum har skrevet om dette i en af sine bøger.
Men hvilket.....

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 10. december 2013 kl. 20.34

Nu har jeg googlet mælkesyret grøntsager og fundet at Camilla Plum har skrevet en stor artikel her på havenyt . Så hvis du søger på mælkesyre grønsager oppe i søgefunktionen , så kommer den frem .

Iøvrig kan man finde flere artikler på nettet om dette emne så man skal ikke som jeg fik skrevet først søge udenlandsk .

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 11. december 2013 kl. 18.34

Den form for mælkesyret grøntsag jeg kender - er Sauerkraut og det kender vi desværre ikke så meget her i Danmark.
mange venlige hilsner
Ingeborg

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 11. december 2013 kl. 19.46

Det var også den jeg havde i tankerne da jeg skrev mit første indlæg. Skål som det hedder på dansk forhandles i tyskland og i sverige hvor jeg har købt det . Det er meget sund for maven . Camilla Plums artikel er værd at læse hvis man vil vide mere og firmaet hjemmeværnet.dk kan hjælpe en igang med det praktiske, hvis man vil mælkesyre sine grøntsager .

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 11. december 2013 kl. 19.51

Der gik vist noget gal, skål skal være surkål og hjemmeværnet skal være hjemmeriet.dk .

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mathilde H.S.J., 17. december 2013 kl. 8.19

Jeg tænker på mælkesyregæret grøntssagssaft. jeg har en god opskrift til grøntsager Men taktak for alle jeres svar :)

Nyt svar til emnet »Mælkesyret grøntsagssaft«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Mælkesyret grøntsagssaft

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider