Skrevet af: Peter Selmer, 5. januar 2014 kl. 20.58
Kære alle
Jeg fandt en lækker rabarberplante i naturen som jeg tog med hjem i haven. Vi hygger os sammen men hvordan finder jeg ud af hvilken sort jeg har plantet?
VH
Peter
Skrevet af: Søren S Duun, 7. januar 2014 kl. 21.59
Det var et godt spørgsmål. Jeg har en svensk bog om rabarbar og her er nævnt en masser sorter. men mit gæt vil være at din sort nok er en af de almindelige sorter, hvad det så end er. I denne artikel er nævn nogle sorter www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/groensager/jordbaer_og_rabarber/764.html , som dyrkes herhjemme, men den hjælper dig desværre ikke til at finde ud af hvilket sort din rabarbar er, og dog. Måske kan du bruge nogle af oplysningerne heri . Held og lykke
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 8. januar 2014 kl. 18.17
Hej
Jeg har ingen køkkenhave, men et stykke jord under høje træer, hvor jeg godt kunne tænke mig nogle rabarberplanter - mest til pynt. Kan de gro sådan et sted? Der er dyb muldjord på stedet.
Med venlige hilsner
Ingeborg
Skrevet af: Tom Andersen, 8. januar 2014 kl. 19.04
Hej Ingeborg
Ja, det kan du.
jeg har i hvert tilfælde et par planter som bunddække under et gammelt æbletræ og de trives. Jeg trækker ikke rabarber fra de planter.
Sorten er ukendt, men gammel, grovstilket og stor.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 8. januar 2014 kl. 19.17
Tak Tom
Så må jeg ud og tigge mig til nogle planter - eller købe.
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvilken type rabarber