Forum

Start fra bunden

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jeanette Zelp, 4. marts 2014 kl. 18.38

Hej alle

Jeg er netop gået igang med et større projekt med at anlægge en køkkenhave hjemme ved min kæreste. Det er mildt sagt en vild have han har, og de sidste par dage har jeg brugt på at fjerne gamle tøre brændenælder, grave og vende jorden, hvor køkkenhaven skal være.
Nu ved jeg så faktisk ikke rigtigt hvad næste skridt er. Der er stadig en del rodnet fra brændenælder og diverse andet ukrudt, selvom jeg har fjernet det meste.. Formoder alle rødder skal væk inden jeg begynder at så.

Men der udover, hvad er så næste skridt, så jorden kan blive klar til at så lidt grønt? Er der ting jeg bør være opmærksom på, eller nogle gode tips og tricks? :-)

Håber i kan hjælpe..

Mvh Jeanette

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 5. marts 2014 kl. 19.54

Hej Jeanette brug noget af haven til kartofler, de er ret gode til at rense jorden med, og brug et skuffejern flittigt gennem sommeren, så alt overjordisk ukrudt (vilde blomster) forsvinder, og du kan dyrke mange forskellige grøntsager. Hilsen Henry G.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeanette Zelp, 5. marts 2014 kl. 22.48

Hej Henry.
Tak for svar.. Der er allerede købt læggekartofler, så det er super hvis de kan være med at til rense lidt ud.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 5. marts 2014 kl. 23.45

Hej Jeanette.

Sæt ikke de kartofler for tidligt. Hold dem inde så de forspirer godt.
Der kommer sikkert en masse frøukrudt som spirer ved forholdsvis lave temperaturer. Meget af det kan du nå at få gjort kål på inden kartoflerne bliver sat. De vil så komme hurtigt op, hvis de er passende forspiret og der er lidt mere varme i jorden.

Vh. Hans

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeanette Zelp, 6. marts 2014 kl. 12.58

Hej Hans

Tak for tippet, de bliver straks lagt til forspiring :-)

Mvh Jeanette

Nyt svar til emnet »Start fra bunden«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Start fra bunden

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider