Forum

God vindruesort til sydmur

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 8. marts 2014 kl. 21.42

Er der nogen der har gode erfaringer med en vindruesort på en sydvendt mur? Gerne en sort uden alt for mange kerner.

Mvh Mette

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 8. marts 2014 kl. 23.39

Angående vin til friland så er der kommet mange nye sorter og her vil jeg råde dig til at låne Jens Michelsen bog om vindyrkning og evt den om sorter på friland. Når du har besluttet dig kan du købe vinplanten hos Vinmageren.dk . Der findes mange sorter som vinavler benytter
Som også er velegnet til at gå og spise af og som ikke får sygdomme.
Grunden til at jeg nævner vingerne.dk er at du ikke får planterne billigere andre steder . Held og lykke .

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 9. marts 2014 kl. 17.43

Søren.
Det må være en skrivefejl : vingerne.dk det er noget med flyvemaskiner og ikke vin. Måske et flyselskab som sælger vin.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 9. marts 2014 kl. 20.14

Det var det også , det var min HTC, der løb afsted med mig. Så her var jeg altså ikke vågen.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Astrid Vestergaard, 19. marts 2014 kl. 22.05

kære Mette jeg kan anbefale en sort som hedder Schueler, den er sygdoms fri og har mange mørke blå klaser den trives meget fint på en syd mur.

mange hilsener
Astrid vestergaard

Nyt svar til emnet »God vindruesort til sydmur«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > God vindruesort til sydmur

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider